سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ناراحتی سرمربی نیروی زمینی از بحثهای مربوط به صدیقی؛

نیکورفتار: دوستان مهرامی در مورد صدیقی جوسازی می کنند/ این جو را هاشمی راه انداخت

سرمربی تیم بسکتبال نیروی زمینی با طرح این سوال که آیا واقعا آینده امیر صدیقی با پیوستن به نیروی زمینی خراب می شود؟ گفت: مهرامی ها در مورد این بازیکن جوسازی می کنند تا نیروی زمینی را تحت فشار بگذارند.

 علی نیکورفتار که از برخوردهای چند هفته اخیر به خاطر بازیکنان سرباز تیمهای دیگر نارحت بوده در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران توضیح داد: تیمهای نظامی سالهای زیادی از ورزش دور بوده اند و تیمهایی مثل پاس و ژاندارمری دیگر تیمداری هم نمی کنند با این شرایط جوانانی که به سن سربازی می رسند در دو سال خدمت دچار مشکل می شدند اما نیروی زمینی در چند سال گذشته روی این موضوع کار کرد تا بسکتبالیستهای جوان در این مدت از چرخه ورزش خارج نشوند. این حرکت هم نیاز به حمایت دارد.

وی ادامه داد: از همه جا تحت فشار قرار گرفتم که اجازه بازی به امیر صدیقی را نداده ام در حالی که من در این جریانات دخالتی نداشته و تنها سرمربی هستم. قانون می گوید بازیکنان سرباز باید در خدمت نماینده نیروهای مسلح قرار بگیرد نیروی زمینی هم به بازیکنانی که امکان کمک به آنها بود برای بازی در تیمهایشان کمک کرد اما در این مورد امکان کمک نبود و مسیر باید طی شود.

چینی ها حق استفاده از بازیکن خارجی مقابل تیمهای نظامی ندارند

وی اضافه کرد: در کشورهای دیگر حمایت زیادی از تیمهای نظامی می شود برای مثال در لیگ چین زمانی که تیم نظامی بازی می کند طبق قانون تیمهای مقابل حق استفاده از بازیکنان خارجی را ندارند تا توازن برقرار شود اما اینجا متاسفانه چنین شرایطی پیش می آید البته محمود مشحون رئیس فدراسیون در این میان لطف زیادی داشت و اگر حمایت وی نبود تیم شکل نمی گرفت اما کسان دیگری که تنها به دنبال کسب نتیجه هستند و هیچ کمکی هم به ورزش نمی کنند شرایط سختی را برایمان به وجود آورده اند.

سرمربی نیروی زمینی به مورد امیر صدیقی بازگشت و تاکید کرد: دانشگاه آزاد طبق تفاهم نامه بازیکنان خود را مورد استفاده قرار می دهد. فرید اصلانی هم با فک خدمت در مهرام به میدان رفت اما طبق قانون برای امیر صدیقی چنین شرایطی ممکن نیست و حالا که این امکان وجود ندارد این بازیکن باید در نیروی زمینی به میدان رود اما دوستان در تیم مهرام تنها جوسازی می کنند. اگر این افراد معنی قانون را بدانند متوجه این می شوند که حل این مشکلات دست من به عنوان مربی نیست.

تنها منفعت یک باشگاه را می بینند

نیکورفتار افزود: هدف این است که در سال آینده هیچ سربازی در هیچ تیم دیگری به جز نیروی زمینی پذیرش نشود. اگر قرار بحث بر این است که یک بازیکن ملی پوش باید در کنار چند بازیکن خوب قرار بگیرد چطور جواد داوری به عنوان تنها ملی پوش ماهان، این تیم را می چرخاند؟ و یا علیرضا هنردوست بازیکن سابق تیم ملی یک تنه تیم ما را کنترل می کند. ما دنبال بازی خوب نیستیم بلکه قصد پرورش بازیکن را داریم و همچنین توسعه مسائل اخلاقی در بین بازیکنان را مد نظر داریم.

وی تصریح کرد: دلیلی ندارد که بازیکن ملی پوش حتما در کنار نفراتی قدرتمند قرار بگیرد. به هر حال در دوران خدمت تمام بازیکنان جوان هستند و به ندرت پیش می آید بازیکنی با سن علیرضا هنردوست به خدمت بیاید. بهتر است آقایان به جای منفعت خودشان، منفعت ورزش را ببینند. مصاحبه کردن در این موارد چه سودی به جز نفع یک باشگاه دارد؟

چه کسی گفته صدیقی جایگزین صمد است؟

سرمربی نیروی زمینی به موضوع دیگری در ارتباط با صدیقی اشاره کرد: چه کسی گفته امیر صدیقی جایگزین صمد است؟ یعنی اگر صمد را همین حالا از تیم ملی کنار بگذارند، صدیقی امکان جایگزین شدن را دارد؟ دلیل اصرارهای باشگاه مهرام هم تنها نبودن صمد در ایران است اما از آنها خواهش می کنم با این حرف که پدیده بعدی را خراب می کنید ما را تحت فشار نگذارند. یعنی اگر صدیقی به نیروی زمینی بپیوندد واقعا آینده بسکتبال وی خراب می شود؟ این جوی است که شخص مصطفی هاشمی سرمربی مهرام درست کرده تا نیروی زمینی تحت فشار قرار بگیرد.

بازیکنان را بعد از 6 ماه از پادگان خارج کردیم

 نیکورفتار در مورد بازیهای تیم در لیگ تاکید کرد: ما در دیدار اول لیگ هم مقابل دانشگاه آزاد خوب نبودیم و از بازیکنان خود رضایت نداشتم، در دیدار مقابل ماهان هم شرایط همینطور بود. بازیکنان ما سابقه حضور در سوپرلیگ را نداشته و بی تجربه هستند به همین دلیل فشار زیادی را مقابل تیمهای دیگر تجربه می کنند و تا از این جو خارج شوند مدتی زمان می برد.

با وجود اینکه 8 بازیکن تیم نیروی زمینی از بازیکنان فصل قبل تیم هستند، سرمربی تیم تاکید می کند: ما تنها یک ماه و نیم تمرین کرده و تیممان با توجه به نظامی بودن پروسه سختی را برای جذب بازیکنان سرباز و بیرون آوردن آنها از پادگان طی کرد. این بازیکنان 6 ماه در پادگان بودند و با وجود حضور بازیکنان سال قبل، 3 بازیکن از بین نفرات اصلی جدید هستند.

انتهای پیام/

برچسب ها: نیکورفتار ، مهرام ، صدیقی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.