سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مخالف برجسته بحرينی ممنوع الخروج شد

به گفته يک منبع قضايي بحريني، يک دادگاه کيفري در منامه دوشنبه حکم ممنوع الخروج بودن خليل المرزوق مخالف شيعه بحريني را که به تحريک به اقدامات تروريستي متهم است ، تاييد کرد .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه ؛  اين منبع تصريح کرد وکلاي مدافع لغو ممنوع السفر بودن مرزوق را که در دادگاه حضور داشت درخواست کرده بودند.

جلسه بعدي براي 12 دسامبر درخواست شده است. مرزوق ، نماينده سابق پارلمان و چهره برجسته مخالفان جنبش الوفاق ، مهم ترين گروه مخالفان شيعه حکومت بحرين ، که 17 سپتامبر بازداشت شده بود ، در آغاز روند محاکمه در 24 اکتبر آزاد شده بود اما ممنوع الخروج شد.

دادستاني ، اوايل اکتبر مرزوق را به « تشويق اقداماتي که به جرايم تروريستي شبيه است» و همچنين به سبب « استفاده از جايگاه خود در درون حزب شيعه قانوني خود براي درخواست به جرايمي که قانون آن را اقدامات تروريستي مي داند » متهم کرد.

دادستان کل همچنين او را به سبب ايراد سخنراني هاي عمومي که در آن وي علنا از « اصول عناصر تروريستي به ويژه گروه موسوم به ائتلاف 14 فوريه » حمايت مي کند، متهم کرده است. به گفته وي ، مرزوق پرچم اين گروه مخفي ( که به طور مرتب در اينترنت تجمعات ضد حکومتي را درخواست مي کند،) را که يک مرد نقابدار در يک تظاهرات به او داده ، در دست گرفته است.»

مرزوق نايب رئيس مجلس نمايندگان بحرين بود اما فوريه 2011 به همراه 17 نفر از ديگر اعضاي پارلمان از جنبش الوفاق در اعتراض به سرکوب شديد عليه تظاهرکنندگان ضد دولتي از پارلمان کنار کشيد.

انتهای پیام / 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.