سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قم/

تفسیر موضوعی تخصصی قرآن در قم تدوین می‌شود

عضو هیئت علمی مؤسسه امام خمینی(ره) گفت: تفسیر موضوعی تخصصی در قالب 27 موضوع از سوی گروه قرآن و حدیث مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) و با همکاری چندین محقق در حال تدوین است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی کریمی،با بیان اینکه استفاده از این تفسیر برای همه سطوح ممکن نیست، افزود: در این راستا تصمیم گرفتیم تا با استخراج 27 موضوع از این تفسیر به تصنیف‌نگاری در این موضوعات بپردازیم تا مطالب نیز برای استفاده‌کنندگان قابل فهم‌تر شود.

کریمی معرفت‌شناسی، مسائل فلسفی، نبوت و امامت‌شناسی را از جمله این موضوعات برشمرد و ادامه داد: خداشناسی، قرآن‌شناسی، سیاست، اقتصاد، تاریخ، فلسفه علوم اجتماعی، جامعه‌شناسی، احکام فردی، مدیریت، علوم ادبی و فلسفه اخلاق از دیگر موضوعات این تصنیف است.

عضو گروه قرآن و حدیث مؤسسه امام خمینی(ره) علوم تربیتی، روان‌شناسی، معاد، حدیث‌شناسی، ادیان، مسائل حقوقی، جهان‌شناسی، فلسفه دینی، معرفت دینی و فرق و مذاهب را از دیگر موضوعات استخراج شده در این تصنیف دانست.

کریمی، با بیان اینکه المیزان یکی از تفاسیر غنی شیعه است، تصریح کرد: تمامی این موضوعات از ابتدا تا انتها در تفسیر المیزان مورد بررسی قرار می‌گیرد و در نهایت خروجی آن تولید نرم‌افزاری در این باره و تدوین کتابی با عنوان تفسیر موضوعی تخصصی خواهد بود.

عضو هیئت علمی مؤسسه امام خمینی(ره) با بیان اینکه جای چنین تفسیری در جهان اسلام خالی است، خاطرنشان کرد: تفسیر موضوعی تخصصی در قالب یک کتاب با موضوعات مختلف و برای استفاده تخصصی پژوهشگران هر رشته تدوین و منتشر می‌شود./س

برچسب ها: قم ، تفسیر ، موضوعی ، تخصصی ، قرآن
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.