سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در هفته کتاب و کتابخوانی؛

سوء تغذیه اطلاعاتی برای فکر مضر است

پژوهشگر کتابخانه ملی تهران گفت: سوء تغذیه اطلاعاتی مانند سوء تغذیه بدنی برای افراد مضر است و همان طور که بدن باید در معرض غذا قرار گیرد فکر نیز به اطلاعات نیازمند است.

 به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران عابدینی امروز در همایش هفته کتاب در سرای محله تجریش با بیان این مطلب افزود: همانطور که بدن انسان می‌تواند دچار سوء تغذیه شود در مودر اطلاعات هم همین طور است قوای فکری مانند اندامها باید فعالیتهایی داشته باشند و این قوا مانند اندامهای بدن به غذا احتیاج دارند که اگر اطلاعات به آن نرسد انسان دچار سوء تغذیه اطلاعاتی می‌شود.

پژوهشگر کتابخانه ملی تهران اظهار داشت: قوای فکری همچون جسم نیازمند تغذیه سالم است و هرگونه نقص در سوء تغذیه اطلاعاتی بیشتر به انسان صدمه وارد می‌کند.

در ادامه این همایش پژوهشگر اندیشمند و پروفسور حسن امین با اشار به هفته کتاب و کتابخوانی عنوان کرد: ایرانی‌ام ایران زمین را دوست دارم از مغرب و مشرق همین را دوست دارم این بیت شعر از خواجه نصیرالدین طوسی که سقوط خلافت جبار عباسیان در بغداد نتیجه درایت، عقلانیت و مدیریت صحیح اوست.

پروفسور امین با اشاره به این که من به عنوان کسی که در کار کتاب و فرهنگ دست دارم معتقدم سلامت جسم و روح، کتابخوانی، مطالعه دسترسی به منابع اطلاعات و آگاهیها همه محتاج ابزار است اذعان  داشت: برای خواندن کتاب و دسترسی به اینترنت احتیاج به اقتصاد است و نباید از عامل اقتصاد و رفاه غافل شد و باید رفاه اجتماعی و اقتصادی توام با آگاهی وجود داشته باشد.

امین خاطرنشان کرد: اولین کتابم 49 سال پیش منتشر شد و جمله‌ای تحت عنوان حافظه منتشر می‌کنم.

در پایان با حضور حمیدی و رئیس هیات امنای سرای محله تجریش احتشام مدیر سرای محله تجریش و کارگران رئیس اداره فرهنگی منطقه یک تجلیل از مومنان و دستان عرصه فرهنگی و میهمانان به عمل آمد.
انتهای پیام/
 
برچسب ها: تغذیه ، کتاب ، اطلاعات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.