سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حبس ابد 3هزار آمريكايي بعلت جرايم سبک

بررسي يک نهاد مدني در آمريکا از نابرابري مجازات با جرم براي دهها زنداني در زندان هاي سراسر اين کشور و نيز برخوردهاي نژادگرايانه با مجرمان حکايت دارد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني دموکراسي اکنون ؛‌ نتايج يک بررسي تکان دهنده مويد اين است که در بين جمعيت زندانيان آمريکا، بيش از سه هزار زنداني وجود دارد که به علت جرايم سبک، به حبس ابد محکوم شده اند. 

نتايج اين بررسي که اتحاديه آزادي هاي مدني انجام داده است، نشان داد بيش از سه هزار و دويست نفر در سراسر آمريکا بي آنکه مرتکب تخلفات خشونت آميز شده باشند، مجازات حبس ابد را مي گذرانند. از اين تعداد، هشتاد درصد به علت جرايم مرتبط با مواد مخدر به اين مجازات محکوم شده اند. شصت و پنج درصد اين افراد از سياه پوستان آمريکا و هجده درصد سفيد پوست و شانزده درصد لاتين تبارها هستند. اينها ارقامي است که اين اتحاديه آن را شواهدي آشکار از «نابرابري هاي حاد نژادي» عنوان مي کند. 

در بين جرايمي که اين افراد به علت ارتکاب آن حبس ابد را مي گذرانند، مي توان به تخلفاتي چون سرقت بنزين از يک خودرو، سرقت از فروشگاه و تسهيل فروش ده دلاري ماريجوآنا اشاره کرد. 

جنيفر ترنر محقق حقوق بشر و نويسنده گزارش اين اتحاديه با عنوان «مرگ تدريجي به علت تخلفات غيرخشونت آميز» در اين باره مي گويد اگر تعداد افرادي را نيز که در زندان و طي تحمل محکوميت هاي طولاني سي يا چهل ساله خود، مي ميرند، به اين ارقام اضافه کنيم، جمعيت افرادي که در آمريکا تحت تاثير مجازات هاي سنگين تر از حد قرار مي گيرند، بسيار بالاتر خواهد رفت. وي تاکيد کرد رئيس جمهور آمريکا بايد از اختيارات خود براي رسيدگي به وضعيت اين افراد و کاهش مدت محکوميت آنها استفاده کند. 

انتهاي پيام / 
برچسب ها: سوریه ، ارتش ، خمپاره ، ادامه ، حمله
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.