سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تجهيزات "کشاورزي" راهي براي انتقال آفات

هنگام برداشت محصول به ويژه باغات ميوه امکان انتقال آفت از طريق ادوات وجود دارد که براي جلوگيري از اين امر بعد از برداشت محصول از هر درخت بايد ادوات را ضدعفوني کرد.

 سيدمجتبي حسني باغدار نمونه در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، با اشاره به روش هاي سنتي مقابله با آفات در کشور گفت: براي جلوگيري از شيوع آفات به مناطق غيرآلوده اقدامات پيشگيرانه قبل از خسارت اين آفات بعد از برداشت ضروري است. 

وي گفت: سوزاندن درختان آفت زده، اقدام به تناوب کيفيت شخم عميق زمين بعد از برداشت محصول، کنترل علف هاي هرز از جمله اقدامات موثري است که انجام آن سبب پيشگيري آفت زدگي زمين مي شود. 

اين باغدار نمونه با بيان اينکه احتمال انتقال آفت از طريق تجهيزات کشاورزي هم امکان پذير است ادامه داد: در هنگام برداشت محصول به ويژه باغات ميوه امکان انتقال آفت از طريق ادوات وجود دارد که براي جلوگيري از اين امر بعد از برداشت محصول از هر درخت ادوات را ضدعفوني کرده و بعد مورد استفاده قرار مي دهيم. 

حسيني تأکيد کرد: ارتباط مستمر باغداران و کشاورزان با مراکز وزارت جهاد کشاورزي براي کنترل آفات مي تواند سبب تارواج و آموزش کشاورزان براي مقابله با آفت باشد. 

وي اضافه کرد: 30 درصد آفات بعد از فصل برداشت محصول و هنگام استراحت زمين وارد زمين مي شود که ارتباط مستمر با مديران کشاورزي سبب کنترل آن است. 
انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.