سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قم/

کنگره بین المللی ابن شهر آشوب مازندرانی در قم و ساری برگزار می‌شود

نماینده علمی جامعه المصطفی در کنگره بین المللی ابن شهر آشوب مازندرانی گفت: این گنگره با هدف شناختن و شناساندن علامه ابن آشوب مازندرانی به علما و جوانان برای نخستین بار در ساری و قم برگزار می شود.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، حجت الاسلام عزالدین رضانژاد در مصاحبه مطبوعاتی که پیش از ظهر یکشنبه در پژوهشگاه المصطفی برگزار شد، اظهار داشت: برای شناختن و شناساندن افکار و اندیشه های متعالی عالم و محدث و مفسر نامی علامه ابن آشوب ساروی مازندرانی به علما و جوانان، نخستین کنگره بین المللی علامه ابن شهر آشوب ساروی مازندرانی در ساری و قم برگزار می‌شود.

وی بیان داشت: مراسم افتتاحیه این کنگره 29 آبانماه در 2 نوبت با سخنرانی رئیس قوه قضائیه و وزیر ارشاد و با ارائه 2 مقاله در ساری برگزار می‌شود.

نماینده علمی جامعه المصطفی در کنگره بین المللی ابن شهر آشوب عنوان کرد: اختتامیه این کنگره ساعت هشت و 30 دقیقه روز شنبه، دوم آذرماه در قم با حضور آیات عظام و اساتید و با سخنرانی آیت الله جوادی آملی در سالن اجتماعات مدرسه عالی دارالشفا برگزار می‌شود.

ارسال 116 مقاله از داخل و خارج از کشور

وی با اشاره به حضور اندیشمندان از کشورهای مختلف در این کنگره ابراز کرد: 116 مقاله از داخل و خارج از کشور به دبیرخانه این کنگره ارسال شده است که بعد از ارزیابی در 2 مرحله 44 اثر ویژه انتخاب و 35 مقاله در 2 جلد چاپ شد.

حجت الاسلام رضانژاد تصریح کرد: 13 مقاله از اساتید جامعه المصطفی به دبیرخانه ارسال و همه آنها در یک جلد مجزا چاپ شده است؛ افرادی از 15 ملیت از شهر قم در کنگره شرکت کرده، این کتاب در اختیار آنها قرار می‌گیرد و مسابقه علمی نیز در روزهای برگزاری کنگره برای آنها برگزار می‌شود.

نماینده علمی جامعه المصطفی در کنگره بین المللی ابن شهر آشوب با بیان این که بهره گیری علما از اندیشه های این عالم در عرصه های مختلف حدیث، تفسیرف کلام و معارفی از دیگر اهداف برگزاری این کنگره است؛ افزود: جامعه المصطفی العالمیه، بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسرا و اداره کل فرهنگ و ارشاد مازندران و قم در برگزاری این کنگره مشارکت داشته اند.

گفتنی است ابن شهر آشوب محقق و عارف به علم رجال و اخبار بود که کتاب های بسیاری همچون همچون "کتب متشابه القرآن و مختلفه" و "مناقب آل ابی طالب (ع)" تالیف کردند.

مقام معظم معظم رهبری نیز بیان کرده اند: ابن آشوب عمر 99 ساله خود را حقیقتا برای کسب علم استفاده کرد و جامع الاطراف بود و برای جوانان ما هم جامع الاطراف است./س

برچسب ها: قم ، کنگره ، شهر ، آشوب ، ساری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.