سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون پیشگیری اداره کل سلامت شهرداری تهران خبرداد

شیوع ۱۵ درصدی "دیابت" در تهران

بیشترین ابتلا به دیابت مربوط به مناطق ۱۴، ۱۶ و ۲۰ تهران است

 به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ مهندس قهرمانی، معاون پیشگیری اداره کل سلامت شهرداری تهران گفت: یک مطالعه تحقیقاتی به نام سنجش عدالت انجام دادیم در تهران و بر روی ۳۴ هزار خانواده تهرانی انجام شده که نتایج آن نشان داد که مناطق بیشترین ابتلا به دیابت را داشته و مناطق ۱۷، ۱۳ و ۱۲ کمترین ابتلا به دیابت را داشته است. 

وی افزود: براساس آخرین مطالعات ۱۵ درصد در تهران شیوع دیابت داریم که علت آن استرس‌های ناشی از محیط کار و الگوی تغذیه نامناسب است. مشخص شده که افراد بی‌سواد نسبت به افرادی که تحصیلات دانشگاهی دارند آمار بیشتری از دیابت را به خود اختصاص داده‌اند و نقش آگاهی عمومی و تحصیلات در کاهش کنترل بیماری موثر است. 

معاون پیشگیری اداره کل سلامت شهرداری تهران اظهارکرد: باید در این زمینه از بسیج عمومی مردم استفاده کرد که بدین منظور بالغ بر ۲۲ هزار نفر برای پیشگیری از دیابت در ۴۰۰ پایگاه نمایشگاه و ایستگاه سلامت در مراکز ۲۲ گانه تهران مشغول فعالیت هستند. 

قهرمانی عنوان کرد: ۵۴ پیاده‌روی نمادین، نور‌پردازی اماکن خاص چون برج میلاد و برج آزادی با رنگ آبی، و اجرای کمپینگ روبان آبی، پخش پوس‌تر، از جمله برنامه‌هایی است که شهرداری تهران در هفته ملی دیابت انجام می‌شود همچنین به ۶۸۰ همایش، کارگاه آموزشی و ۵۲ پایگاه و میدان میوه و تره‌بار، ۷ مرکز تاکسیرانی و ۱۲ نقطه مترو و ۱۱۰۰ نقطه در سطح شهر به غربالگری دیابت می‌پردازند و ۱۴۰ تور آموزشی و تفریحی با موضوع دیابت در این هفته مشغول به فعالیت است.


انتهای پیام/

برچسب ها: دیابت ، استرس ، ورزش ، تغذیه ، تحصیلات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.