سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس دانشکده دندانپزشکی شهید بهشتی:

افزایش بی‌هدف "دانشکده‌های دندانپزشکی" طی ۸ سال

در حال حاضر افزایش بی‌هدف و بی‌برنامه دانشکده‌های دندانپزشکی از ۱۸ به ۶۰ دانشکده طی ۸ سال کیفیت آموزشی برخی دانشکده‌ها را پایین آورده است.

دکتر جعفر اقبال، رئیس دانشکده دندانپزشکی شهید بهشتی در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران گفت: مهم‌ترین چالش در حوزه دندانپزشکی تعداد زیاد دانشجویان بیش از ظرفیت دانشگاه ‌هاست در واقع در حال حاضر هفت تا هشت کانال برای پذیرش دانشجو در رشته دندانپزشکی وجود دارد و شامل پذیرش از کنکور سراسری، شعبه بین المللی، دانشجویان انتقالی از خارج کشور، تبدیل از خارج کشور و غیره است. 

وی با بیان اینکه تعداد دانشجویان دندانپزشکی 2/5 تا ۳ برابر شده است، افزود: طبق شاخص بین المللی باید به ازای هر ۳ هزار نفر یک دندانپزشک وجود داشته باشد که تنها در کشور ما این شاخص بالا‌تر است و حتی پیشرفته‌ترین کشورهای دنیا هم با شاخص بالاتری مواجه نیستند. 

اقبال با تاکید بر اینکه تعداد دانشکده‌های دانپزشکی طی ۸ سال گذشته از ۱۸ دانشکده به ۶۰ دانشکده رسیده است، عنوان کرد: افزایش تعداد دانشجویان و در نتیجه فارغ التحصیلان این رشته هیچ کمکی به افزایش بهداشت دهان و دندان نمی‌کند چرا که این افراد کار درمانی انجام می‌دهند و زمانی که فرد دچار پوسیدگی دندان شود به آن‌ها مراجعه می‌کند. 

رئیس دانشکده دندانپزشکی شهید بهشتی خاطرنشان کرد: برخی از دانشکده‌های دندانپزشکی از کیفیت خوب آموزشی برخوردارند ولی برخی دیگر مثل دانشکده دندانپزشکی سمنان از کیفیت مناسبی برای آموزش برخوردار نیست. 

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.