سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قم/

معاون شهردار قم:انقلاب فکری در خصوص ترویج فرهنگ شهروندی با خرد جمعی میسر است

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری قم گفت: انقلاب فکری در خصوص ترویج فرهنگ شهروندی وسبک زندگی اسلامی ایرانی با استفاده از خرد جمعی میسر می‌باشد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران قم ، محسن نصیری در جلسه مشترک با حضور حجت الاسلام والمسلمین کرمی رئیس دانشگاه پیام نور استان قم، براستفاده از توان علمی و فکری دانشگاهها در ترویج فرهنگ شهروندی مورد تایید رهبر معظم انقلاب تاکید کرد و افزود: ما جهت ترویج سبک زندگی اسلامی و ایرانی مورد نظر رهبری به یک انقلاب فکر در بین شهروندان نیاز داریم.

وی با تاكيد بر اينكه تحقق سبك زندگی اسلامی و ايرانی، نيازمند پژوهش است، گفت: شهرداری کلان شهر قم بر این باور است که با همکاری دانشگاهيان و مراکز علمی و پژوهشی نسبت به تغییر نگرش شهروندان نسبت به سبک زندگی اسلامی اقدام کند.

وی افزود: با توجه به اهمیت چگونگی زندگی در جامعه اسلامی و داشتن برنامه های مشخص در اسلام برای زندگی اجتماعی، پرداختن به الگوهای زندگی بر اساس آموزه های دین مبین اسلام، این روزها یکی از دغدغه های مهمی است که با عنایت به تاکیدات رهبر فرزانه انقلاب بر ضرورت تبیین آن، باید به آن توجه جدی شود.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری قم گفت: رهبر معظم انقلاب در مهر ماه سال گذشته بر سبک زندگی اسلامی ایران تاکید فرمودند، لذا مجموعه شهرداری قم نسبت به تحقق 8 مورد از پیامهای مورد نظر رهبری که جزء شرح وظایف شهرداری است با همکاری دانشگاه و مراکز علمی در راستای ترویج این فرهنگ اقدام می کند.

نصیری افزود: طي ساليان اخير ما مشاهده مي‌كنيم كه دغدغه شخص اول كشور يعني مقام معظم رهبري مباحث علمي است، معظم له نقش بي‌بدليلي در رواج گفتمان علمي در كشور ايفا كرده است.

دکتر کرمی رئیس دانشگاه پیام نور استان قم نیز در این جلسه از تحولی که در مجموعه شهری قم اتفاق افتاده ابراز خرسندی نمود و بیان داشت: دگرگونی در فعالیت های فرهنگی در سطح شهر و برنامه های شهرداری قم نشان می دهد که رویکرد شهرداری در مباحث اجتماعی و فرهنگی برنامه ریزی شده و علمی است./ز

برچسب ها: قم ، شهردار ، انقلاب ، فکری ، ترویج
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.