سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یک جامعه‌شناس:

کتابخوانی در ایران قدمتی دیرینه دارد

امان‌الله قرایی‌مقدم معتقد است کتابخوانی در ایران قدمتی دیرینه دارد و در چنین جامعه‌ای یک هفته بزرگداشت برای کتاب، امری ضروری و مهم است.

به گزارش حوزه ادبیات باشگاه خبرنگاران به نقل از ستاد اطلاع‌رسانی بیست و یکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، "امان‌الله قرایی‌مقدم"، جامعه شناس و مدرس دانشگاه  اظهار کرد: سرزمین ایران از اولین جوامعی است که کتابخانه داشته و جندی شاپور یکی از همین کتابخانه‌هاست. از نمونه‌های دیگر می‌توان به بلخ، مرو، نیشابور، غازان خان و مراغه اشاره کرد که کتابخانه‌های بسیار قدیمی و پر باری داشتند.
 
وی با بیان این که کتاب و کتابخوانی در ایرانی قدمتی دیرینه دارد، گفت: بسیاری از دانشمندانی که تمدن بزرگ و عظیم اسلام به آن می‌بالد، ایرانی‌اند و در چنین کشوری با این پیشینه فرهنگی باید فعالیت‌های مختلفی چون هفته کتاب برای افزایش مطالعه در کشور وجود داشته باشد.
 
این جامعه شناس یکی از مشکلات امروز جامعه را افزایش قیمت کتاب دانست و افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌تواند با اعمال سیاست‌هایی برای کاهش قیمت کتاب مردم را به کتابخوانی ترغیب کند.
 
گفتنی است؛ بیست و یکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران با شعار «کتاب آینه فرهنگ و فرزانگی» از 25 آبان ماه تا 2 آذر ماه سال جاری در سراسر کشور برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ص
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.