سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شبکه سحر امروز 17‌امین سال فعالیت خود را آغاز می‌کند

شبكه بين‌المللي سحر، اولين شبكه برون مرزي سيماي جمهوري اسلامي ايران ، 25 آبان ماه امسال، هفدهمين سال فعاليت خود را آغاز مي‌كند.

به گزارش حوزه رادیو و تلویزیون باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي رسانه ملي، اين شبكه فعاليت خود را از سال 1376 شروع كرد و هم‌اكنون با شش سيما در قالب دو كانال به پخش برنامه براي مخاطبان برون مرزي خود در نقاط مختلف جهان مي‌پردازد.
 
"معرفي انقلاب اسلامي ايران به عنوان شاخص‌ترين و اثرگذارترين قيام ديني سده اخير"، "معرفي شخصيت و نظرات امام خميني (ره)"، "تحكيم همبستگي و ايجاد فضاي اعتماد و تفاهم در بين مسلمانان ايران و ساير ملل"، "تبليغ و معرفي فرهنگ غني ايراني- اسلامي و پيشرفت‌ها دستاوردهاي سياسي، فرهنگي، اجتماعي و اقتصادي ايران" و "مقابله با تبليغات منفي و نادرست رسانه‌هاي غربي بر ضد نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران" از جمله اهداف تاسيس شبكه تلويزيوني بين‌المللي سحر است كه توانسته است با توليد و پخش برنامه‌هاي متنوع و مناسب براي جمع‌هاي خانوادگي، فضايي امن و سالم براي مخاطبان خود به ويژه خانواده‌هاي مسلمان فراهم آورد. ضمن اينكه موفق شده است آداب و سنن و زيبايي‌هاي سرزمين كهن ايران را به دوستداران اين مرز و بوم در خارج از مرزهاي ايران اسلامي معرفي كند.
 
كانال یک اين شبكه شامل سيماهاي فرانسوي، بوسنيايي و آذري به ترتيب به مدت 6:30، 5 و 8:30 و در مجموع 20 ساعت و كانال 2 آن نيز شامل سيماهاي اردو، كردي و انگليسي به ترتيب به مدت 8، 9 و 7 و در مجموع 24 ساعت در شبانه روز اقدام به پخش برنامه هاي مختلف اعم از اخبار، برنامه هاي سياسي و تحليلي، مذهبي، اجتماعي و خانوادگي، مستند، كودك و نوجوان، مسابقه و سرگرمي، مجموعه هاي تلويزيوني به صورت دوبله يا زيرنويس مي‌كنند.
 
برنامه هاي كانال يك از ساعت 08:00 صبح با پخش برنامه‌هاي سيماي فرانسوي آغاز مي‌شود.
 
در ادامه سيماي بوسنيايي از ساعت 11:00 تا 13:30 اقدام به پخش برنامه مي‌كند. سپس از ساعت 13:30 تا 22:00 برنامه هاي سيماي آذري به صورت يكسره روي آنتن مي‌رود.
 
بخش دوم برنامه بوسنيايي و فرانسوي نيز به ترتيب از ساعت 22:00 تا 00:30 بامداد و 00:30 تا 04:00 صبح پخش مي‌شود.
 
كانال دو شبكه سحر نيز فعاليت روزانه خود را از ساعت 04:00 بامداد با پخش قسمت اول برنامه هاي سيماي اردو شروع مي‌كند.
 
در ادامه بخش اول برنامه هاي سيماي كردي از ساعت 08:00 تا 12:00 و پس از آن بخش اول برنامه هاي سيماي انگليسي نيز از ساعت 12:00 تا 14:00 روي آنتن مي رود. بخش عصرگاهي اين كانال از ساعت 14:00 با برنامه هاي سيماي اردو آغاز مي‌شود و پس از آن بخش دوم سيماي كردي از ساعت 18:00 تا 23:00 و بخش دوم سيماي انگليسي از ساعت 23:00 تا 04:00 پخش خواهد شد.
 
برنامه‌هاي شبكه سحر از طريق ماهواره هاي نايل ست، و اكسپرس (براي كانال1) و نايل ست، بدر و پاك ست (براي كانال 2) بدر قابل دريافت است و از جمله آثار شاخص توليد شده در اين شبكه مي توان به سريال هاي " قائم مقام فراهاني" (محمدرضا ورزي)، "ثقه الاسلام" حجت قاسم زاده اصل)، "سقوط" (محمدرضا ورزي)، "قاب هاي خالي" (ايوب دانشور و مرتضي احمدي هرندي)، "برگه هاي سفيد" (حسن مدديان)، "مسافر پردردسر" (شاهرخ حميدي مقدم)، مجموعه هاي مستند "ايرانشهر" (سيد محمد ميرسلطاني)، "كومور" (مهدي رضواني)، "حيات آبي خليج فارس" (عبدالرحيم نظري)، "ادواردو" (حبيب اله كاسه ساز)، "شيخ سيام"، "تعصب كور" و "به سوي آزادي" (حميد كوهپايي) و فيلم هاي سينمايي "آرزوها" (ايوب دانشور)، "مسير سبز" (عباس رافعي)، "ستاره سهيل" (اكبر تحويليان)، "عروس افغان" (عليرضا مزيناني)، "شكار روباه" و "ناسپاس" (سيد محسن جاهد)، "صبح روز هفتم" (صدرا عبداللهي)، "پاريس تا پاريس" (منصور سهراب پور) ، "راه نجات" (سعيد سعدي)، "راه بهشت" (محمد تقي انصاري)، "ناسپاس" (سيد محسن جاهد) و "خاك و مرجان" (سيد امير پروين حسيني)  اشاره كرد.
 
سيماهاي شبكه سحر در فضاي مجازي نيز حضوري پررنگ دارند به طوري كه همه سيماها داراي وب سايت اختصاصي به زبان مخاطب بوده و همچنين پايگاه اطلاع رساني شبكه به  زبان فارسي نيز فعال بوده و بسياري از برنامه‌ها در سايت‌هاي اجتماعي همچون فيسبوك، توييتر و ... از صفحه اختصاصي بهره‌مند و تعداد قابل توجهي از بازديدكنندگان را به خود اختصاص داده‌اند.
 
شبكه سحر اقدامات خوبي در توسعه كانال ها و متعاقباً افزايش توليد و پخش برنامه‌هاي مورد علاقه مخاطبان خود انجام داده است.
 
مهدي مجتهد مدير اين شبكه بين‌المللي گفت:  با فراهم شدن مقدمات فني، كانال سوم اين شبكه نيز به زودي راه اندازي خواهد شد و در صورت تحقق اين امر فضاي مناسبي براي افزايش زمان پخش سيماهاي ششگانه فراهم مي‌شود.
 
 ميزان ساعات پخش برنامه هاي شبكه سحر در دي ماه سال 88 از 19 ساعت به 38 ساعت در روز افزايش يافت كه اين ميزان در حال حاضر به 44 ساعت رسيده است.
برچسب ها: شبکه سحر ، مخاطب ، سیما
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.