سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اعلام آمادگی ژاپن براي اعزام 1000 نظامي به فيليپين

سخنگوی وزارت دفاع ژاپن روز چهارشنبه در بیانیه ای اعلام کرد این کشور آماده است تا 1000 نظامی را به فیلیپین اعزام کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه ؛ این بیانیه در حالی منتشر شد که توکیو روز گذشته در پی درخواست کمک مانیل، 50 تن از اعضای نیروهای دفاع از خود ژاپن را برای حمایت پزشکی و عملیات لجستیکی به فیلیپین فرستاد.  وزارت دفاع ژاپن اعلام کرد سه کشتی جنگی و شمار نامحدودی هواپیما نیز نیروهای نظامی اعزامی جدید را همراهی می کنند. 

این سخنگو گفت : «‌ ما به گفتگو با دولت فیلیپین درباره شمار نیروهای اعزامی که ممکن است نیاز داشته باشند ادامه می دهیم. »محور فعالیت این نیروهای اعزامی در شهر تاکلوبان که بیش از شهرهای دیگر فیلیپین آسیب دیده، متمرکز شده است. 

چنانچه توکیو 1000 نظامی اعزام کند این بزرگترین گروه نیروهای دفاع از خود است که ژاپن تاکنون برای کمک به کشوری خارجی اعزام می کند. ژاپن همچنین پیش از این نیز نیروهایی را برای فجایع طبیعی که در آسیا رخ داد از جمله فاجعه سونامی سال 2004 در اقیانوس هند اعزام کرده بود. دولت ژاپن همچنین روز سه شنبه اعلام کرد 10 میلیون دلار را برای کمک به اسکان فوری بازماندگان این حادثه و کمک رسانی های دیگر از طریق سازمان های بشردوستانه اختصاص داده است.

انتهای پیام /
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.