سخنگوي وزارت خارجه چین از پيشرفت در مذاکرات هسته‌اي ايران و حل بن‌بست ميان ايران و غرب بر سر اين برنامه ابراز خرسندي کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران،"چين گانگ" در اظهاراتي درباره نتايج مذاكرات هسته‌اي اخير ايران و گروه 1+5 گفت در مذاكرات دور دوم در ژنو پيشرفت‌هايي حاصل شده است اما يكباره نمي توان مساله هسته‌اي را حل و فصل كرد. 

سخنگوي وزارت خارجه چين افزود گروه پنج به علاوه يک و ايران مذاكرات سازنده و بسيار جدي در ژنو داشتند و موفق شدند اختلافات را کاهش و درك متقابل را افزايش دهند.

چين گانگ گفت اين كشورها ده سال است درباره مسئله هسته اي  ايران گفتگو مي کنند زيرا اين مساله پيچيده و حساس است و طبيعي است با يك اقدام و يك حركت حل نمي شود. 

سخنگوي دستگاه ديپلماسي چين در ادامه گفت از ديدگاه "لي بائو دونگ " معاون وزير خارجه چين كه نماينده اين كشور در مذاكرات اخير هسته اي بوده همه بايد گفت و گوها را براي رسيدن به توافق و افزايش اعتماد متقابل ادامه دهند. 

سخنگوي وزارت خارجه چين همچنين درباره طوفان هايان در فيليپين نيز بر همکاري گسترده چين با دولت فيليپين و همچنين نهادهاي امدادرساني بين المللي براي کمک به طوفان زدگان در اين کشور تاکيد کرد. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار