سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

داریوش فرهنگ در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

ایفای نقش "ابن زیاد" برایم دلهره‌آور بود

"داريوش فرهنگ" گفت: ابن زياد در ذهن مخاطب به قدري منفور است که از ايفاي نقش اين شخصيت دلهره داشتم.

 "داريوش فرهنگ" بازيگر نقش "ابن زياد" در مجموعه تلويزيوني "معصوميت از دست رفته" در خصوص ايفاي نقش دراين مجموعه به خبرنگار حوزه تلويزيون باشگاه خبرنگاران گفت: مجموعه تلويزيوني "معصوميت ازدست رفته" مربوط به 12 سال پيش است که خوشبختانه به دليل پردازش خود کارگردان يکي از مجموعه‌هاي ماندگار مناسبتي در ايام محرم شده است.
 
وي افزود: اين مجموعه از کارگرداني، نويسندگي، بازيگري و از همه مهمتر از مدت زمان خوبي براي توليد برخوردار بود که همه اين‌ها در کنار هم باعث موفقيت آن شد.
 
وي در ادامه در مورد نقش خود در "معصوميت از دست رفته" اظهار داشت" زماني که براي اين کار دعوت شدم و "داوود ميرباقري" بازي درنقش "ابن زياد" را به من پيشنهاد داد در ابتدا از بازي در اين نقش ترسيدم و علت ترسم هم منفور بودن شخصيت بود.
 
وي ادامه داد: "ابن زياد" در ذهن مخاطب به قدري منفور است که من بازيگر از ايفاي آن نقش و باز خورد پس از آن ترسيدم به همين خاطر با ميرباقري صحبت کردم تا براي بازي در اين نقش به يک راه حل خوب برسيم.
 
"فرهنگ" در ادامه در مورد پردازش اين نقش تصريح کرد: هميشه آثار محرمي فيلمسازان شخصيتهاي منفور را با چهره‌هايي زشت و بدقيافه به تصوير مي‌کشيدند اما با صحبتهايي که با ميرباقري داشتيم به اين نتيجه رسيديم که با تعصب امروز به ديروز نگاه نکنيم.
 
وي افزود: معتقدم بازيگر در ايفاي نقشهايي مثبت و منفي بايد به روش و منشي که بازي مي‌کند به رفتارها و سليقه‌هايش حق بدهد اين گونه بازي باعث پذيرش مخاطبان و مردم جامعه در ايفاي نقشم در مجموعه "معصوميت از دست رفته" شد به قدري که پس از 12 سال همچنان اين مجموعه ماندگار است.
 
وي عنوان کرد: بازي در اين نقش به قدري برايم لذت بخش بود که آن را يکي از بهترين بازيهاي دوره فعاليتم مي دانم.
 
"فرهنگ" در مورد حس و حال بازيگران اين مجموعه گفت: مدت زمان فيلمبرداري اين مجموعه 4 ماه بود و اين موارد همه به دليل حس و حال موجود بين تمامي عوامل در صحنه بود و اين کوتاه بودن فيلمبرداري به زيبايي و ماندگاري آن افزود، چون زماني که مدت فيلمبرداري پروژه‌اي افزايش مي‌يابد داستان و بازيگري به حاشيه رفته و به کار آسيب مي‌زند و به نظرم زيبايي "معصوميت از دست رفته" از "مختارنامه" و "کلاه پهلوي" بيشتر بود.
 
وي در مورد نقش "ابن زياد" و به تصوير کشيدن آن اظهار داشت: براي ايفاي بازي در اين نقش خيلي تلاش کردم به گونه‌اي بازي کنم که ابن زياد به من بازيگر مسلط نشود و من با بازيگري خود آن را هدايت کنم و اين ترفند باعث گيرايي نقش "ابن زياد" شد.
 
وي در ادامه در خصوص صحنه‌ي مورد علاقه‌ي خود در مورد اين سوال که کدام صحنه از بازي گفت: صحنه‌اي را که در دارالخلافه مشغول نماز خواندن هستم و به من خبر مي‌دهند که مسلم ابن عقيل (ع) با گروهش در حال حمله به قصد هستند و من بايد در حين نماز خواندن به "شمر" و "صعد" تمهيدات جنگي را دستور مي‌دادم که خودم اين تغيير حالات را بسيار دوست دارم.
 
وي همچنين ادامه داد: من بايد براي به تصوير کشيدن شخصيت "ابن زياد" جاه طلبي، مقتدر و سياسي بودن را در خود موجود مي آوردم تا مخاطب به خوبي آن را درک کند و  به گونه‌اي در نقش غرق شده بودم که ميرباقري معتقد بود که اگر "ابن زياد" مجدد زنده مي‌شد جلوي من تعظيم مي‌کرد.
 
وي در خصوص توليد آثار مناسبتي در ايام خاص تصريح کرد: مناسبتها فرقي با غير مناسبتها ندارد و تنها تفاوت آن در اجرا و توليد يک برنامه است که اول از همه شناخت تاريخ معاصر و تاريخ عاشورايي است و بعد انتقال به مخاطب و درستي تمام اين مراحل در موفقيت يک اثر موثر خواهد بود اما به دليل توليدات دقيقه 90 فيلمسازان و مسئولان کمتر اثري در ذهن مخاطبان ماندگار خواهد شد.
 
وي تصريح کرد: امروزه به دليل کمبود بودجه فيلمسازان از جمله خودم هنوز موفق به ساخت اثرم به نام "روزي روزگاري در ايران" نشدم که البته علي دارابي معاونت سيما قولهايي در خصوص ساخت اين مجموعه داده که در صورت برآورده شدن آن تا پايان سال پيش توليد را آغاز مي‌کنيم.
 
وي در پايان در خصوص پيدا نکردن سرمايه‌گذار براي کارش با وجود اين همه سرمايه‌گذار خاطرنشان کرد: در اين 34 سال زندگي هنري خود نه آدم خودي و نه آدم غير‌خودي بودم و ترجيح مي‌دهم با حمايت سيما دست به توليد اين اثر بزنم.

انتهای پیام/ص

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.