سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر و کانون کارگردانان سینما در راستاي تقويت فعاليت هاي مشترك به منظور اشاعه و ترویج فرهنگ نوع دوستی و روحیه داوطلبی در انجام امور خیر تفاهم نامه همكاري امضا كردند.

به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران   چهارمین روز از آبان ماه سال جاری ، فرح ناز رافع رئیس سازمان داوطلبان و همایون اسعدیان رئیس کانون کارگردانان سینما  در نشستی  ، تفاهم نامه اي در راستای اشاعه و ترویج فرهنگ نوع دوستی و روحیه داوطلبی در انجام امور خیر با بهره گیری از توان اهالی عرصه فرهنگ، هنر و رسانه منعقد كردند.
رئیس سازمان داوطلبان   ضمن اشاره به این مطلب که هنرمندان همواره در کنار جمعیت هلال احمر برای جلب و هدایت کمک های مردمی به نفع آسیب دیدگان هستند، افزود: ارائه آموزش های عمومی و  تخصصی امدادی و کمک های اولیه و خدمات داوطلبانه به منظور تحقق شعار هر خانواده یک امدادگر، ارائه کمک های حمایتی درمانی و توانبخشی به کارگردانان داوطلب جمعیت  بر اساس اين تفاهم‌نامه، براي ارايه خدمات این سازمان به هنرمندان در نظر گرفته شده ‌است.
رافع  با بيان اين كه براي همه هنرمندان کارت عضویت در جمعیت هلال احمرصادر خواهد شد، ابراز اميدواري كرد؛ این حرکت فرهنگی موجب هم افزایی در فعالیت های بشردوستانه  و نشاندن لبخند بر چهره نیازمندان شود .
وي اضافه كرد: خوشبختانه هم اکنون با وجود هنرمندان توانمند و صاحب نام هنری در کشور و جایگاه کانون کارگردانان سینما در کشور و همچنین ظرفیت های اعلامی آن  می توان با برنامه ریزی دقیق کارهای ماندگار و تأثیرگزاری را در زمینه فرهنگ سازی از طریق به تصویر کشیدن اقدامات انسان دوستانه داوطلبان در فیلم ها و تولیدات سینمایی انجام داد.  
رئيس سازمان داوطلبان، هنر را رسا ترین ابزار انتقال پیام دانست و افزود: شاید تأثیر یک اثر هنری با چندین ساعت سخنرانی برابری نموده و در پایان نیز این اثر هنری زمینه یک سری مباحث دیگر در ذهن مخاطب شود تا با جستجو در تأثیرات مثبتی که باقی  می گذارد بر داشته های خود بیفزاید.
رئیس کانون کارگردانان سینما  هم در اين نشست صيانت از کرامت و انسان دوستی  را وظيفه خواند و گفت: در حال حاضر اهداف متعالی جمعیت هلال احمر  بدون محدوديت همه نیازمندان و جامعه بشری  را در برگرفته است.
اسعدیان  با اشاره به برنامه ها و اهداف این کانون  که هم اکنون به عنوان یک مرجع مورد وثوق هنرمندان درکشور تبدیل به پایگاهی ارزشمند هنری شده است ، افزود: یکی از ویژگی های جالب فعالیت های داوطلبانه ، بدون نمود بودن آن در جامعه و ارائه بدون چشمداشت بودن آن است که این امر موجب شده است تا هنرمندان از این حرکت استقبال فراوانی کنند . وی در  ادامه اين نشست مشترك با اعلام آمادگی جهت به اجرا در آورن کامل مفاد تفاهم نامه اظهار داشت: امیدواریم این تفاهم نامه  پایه یک پیوستگی و همکاری خوب بین یک بخش فرهنگی و یک سازمان بزرگ با فعالیت های چشمگیر انسان دوستانه را رقم بزند و ادامه داد: شاید ثمره این حرکت بعد از سال ها  محقق شود ولی به جرات میتوان گفت که یکی از بزرگ ترین افتخاراتی  است که من در طول مسئولیت ام در این کانون داشته ام.  
 گفتنی است داریوش فرهنگ  بازيگر برجسته سینما و تلویزیون و مازیار میری ، کارگردان مطرح کشور  هم در اين نشست  به نمايندگي از هنرمندان علاوه بر قدرداني از این اقدام ، راهکار های خود را در زمینه فرهنگ سازی و نهادینه کردن داوطلبی و انجام امور عام المنفعه ارائه کردند.
برچسب ها: انعقاد ، تفاهم ، داوطلبا ، سینما
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار