سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

واکنش "اتحاديه عرب" به تحريم های ضد نوار غزه

اتحاديه عرب به رايزني هايش براي پايان دادن به تحريم ها عليه ساکنان نوار غزه ادامه مي دهد .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری الرساله نت ؛‌ محمد صبيح معاون دبيرکل اتحاديه عرب روز دوشنبه از ادامه رايزني ها و تلاش هاي اين اتحاديه براي بازگشايي گذرگاه مرزي رفح  و رفع مشکل بحران سوخت در اين منطقه خبر داد .

محمد صبيح تاکيد کرد اعمال تحريم ها عليه نوار غزه، جنايت جنگي است که رژيم صهيونيستي عليه مردم مظلوم و بي دفاع فلسطين مرتکب مي شود . معاون دبير کل اتحاديه عرب در ادامه از جامعه بين المللي و نهادهاي مسئول خواست به مسئوليت خود در لغو تحريم ها عليه مردم غزه عمل کند .

وي افزود جامعه بين المللي مسئول مستقيم تحريم ها عليه نوار غزه است و بايد براي بازگشايي همه گذرگاه هاي مرزي با غزه به ويژه گذرگاه هاي تحت نظارت رژيم صهيونيستي تلاش کند. محمد صبيح در ادامه به ضرورت اتحادو يکپارچگي ميان همه احزاب و گروه هاي فلسطيني و تقويت مواضع آنان و دور نگه داشتن مسئله فلسطين از بحران هاي داخلي عربي تاکيد کرد .

 با تصميم مسئولان امنيتي مصر ، گذرگاه مرزي رفح براي چهارمين روز متوالي بسته است و بحران کمبود سوخت در غزه و تعطيلي تنها نيروگاه اين منطقه همچنان به قوت خود باقي است . دولت منتخب حماس در نوار غزه اعلام کرد  بحران کمبود سوخت در غزه مسئله کاملا سياسي است و از مقامات مصر خواست اجازه بدهند مابقي سوخت ارسالي قطر که در خاک مصر توقيف است ، وارد غزه شود .

انتهای پیام /
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.