سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در سخناني در موسسه «جِي اِي» در فیلادلفيای آمریکا؛

نتانياهو: توقف کامل غنی‌سازی اورانیوم در ايران را خواستاریم/ بُرد موشک‌های ایران به تل‌آویو می‌رسد

نخست وزير رژيم صهيونيستي در تازه‌ترین سخنان خود به هوچی‌گری درباره برنامه هسته‌ای ایران پرداخت و خواستار توقف کامل غنی‌سازی اورانیوم در ایران شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيون ملي رژیم صهیونیستی، بنيامين نتانياهو نخست وزير رژيم صهيونيستي در سخناني در موسسه «جِي اِي» در شهر فیلادلفياي آمريکا ادعا کرد: در طول چند دهه گذشته ما در حال تقابل با کشوری بوده‌ايم که خواهان نابودي ما است. اين کشور خواهان دستيابي به سلاح اتمي با هدف نابودي ما و ديگران است اما نابودي ما براي ايران اولويت اول است. به نفع آمريکا، کشورهاي اروپايي و کشورهاي ديگر از جمله کشورهاي عربی و حتي از نظر من به نفع چين و روسيه است که در برابر ايران بايستند. البته مشخص است که در اين مساله موضوع مهم براي ما موجوديت ما است. 

نخست وزير رژيم صهيونيستي در ادامه گفت: بايد با اعمال تحريم‌ها، ايران را به زانو در بياوريم. هدف تحريم‌ها عليه ايران از ابتدا اين بود که ايران وادار به کنار گذاشتن غني‌سازي اورانيوم و رآکتور آب سنگين شود.

نتانياهو مدعي شد هدف تحريم‌ها، جلوگيري از دستيابي ايران به انرژي صلح آميز يا توليد ايزوتوپ‌هاي دارويي نبوده است.

وي ادعا کرد، هدف اين تحريم‌ها جلوگيري از دستيابي ايران به مواد شکافت‌پذير هسته‌اي است که براي توليد بمب اتمي مورد استفاده قرار مي‌گيرند. هدف تحريم‌ها نابودي سانتريفيوژها و تاسيسات ايران و رآکتور پلوتونيوم است. 

بنيامين نتانياهو گفت: اکنون موضوع دستيابي به توافقي با ايران مطرح است اما سئوال اين است که چرا ايراني‌ها خواهان دستيابي به اين توافق هستند؟ اين موضوع کاملا آشکار است، علت آن است که تحريم‌ها اقتصاد ايران را بشدت تحت تاثير قرار داده است. بنابراين ايراني‌ها بناچار بر سر ميز مذاکره بازگشته‌اند. براساس جزئيات توافقي که ميان ايران و غرب مطرح است ايران به همه آن توانايي‌ها دست خواهد يافت حتي فعاليت يک سانتريفيوژ هم متوقف نخواهد شد. ايران قرار است همچنان چند تن از اورانيوم غني‌سازي شده در مقياس پايين را در اختيار داشته باشد و هيچ کدام از تاسيسات و سانتريفيوژهای خود را نابود نخواهد کرد. در اين وضع ايران سرعت فعاليت‌هاي هسته‌اي خود را احتمالا در چند هفته يا چند ماه به شکل بي سابقه‌اي افزايش خواهد داد.  

نخست وزير رژيم صهيونيستی در ادامه ادعاهای خود اظهار داشت: بايد با همکاري جامعه جهاني و کشورهاي منطقه به پا خيزيم و اعلام کنيم که نمي‌خواهيم ايران به سلاح هسته‌اي دست يابد. ما همگي در کنار هم ايستاده‌ايم تا مطمئن شويم که ايران توانايي خود را در بخش غني‌سازي اورانيوم و رآکتور آب سنگين را نابود مي‌کند. اين نه تنها به نفع اسرائيل بلکه به نفع تمام جامعه جهاني است. اکنون هر چند اقتصاد ايران کاملا آسيب‌پذير است اما همچنان از توانايي لازم براي توليد بمب اتمي برخوردار است.

نخست وزير رژيم صهيونيستي در ادامه سخنراني خود در موسسه فلادلفياي آمريکا گفت: ايران اکنون موشک‌هايي در اختيار دارد که مي‌تواند با آن‌ها اسرائيل را هدف قرار دهد.

وي با هوچی‌گری‌های همیشگی‌اش مدعی شد: ايران براي توليد موشک‌هايي تلاش مي‌کند که بتواند با آن‌ها شمال آمريکا را هدف قرار دهد. احتمالا براي دستيابي به اين توانايي تنها به چند سال وقت نياز دارد. ايران قصد دارد موشک‌هاي دوربرد با توان حمل کلاهک هسته‌اي توليد کند.

وي خطاب به آمريکايي‌هاي حاضر در نشست گفت: آيا مي‌خواهيد ايران به چنين توانايي دست بيابد؟ اگر مخالف اين موضوع هستيد پس اقدامي انجام دهيد. ما از قبل اقداماتي در اين زمينه انجام داده‌ايم. ايران بايد غني‌سازي اورانيوم را در همه سطوح متوقف کند زيرا به غني‌سازي اورانيوم نياز ندارد. ايران بايد همه مواد شکافت‌پذير را از خاک خود خارج کند. ايران بايد ساخت راکتور آب سنگين را در اراک متوقف کند. ايران بايد زيرساخت‌هاي هسته‌اي خود و همچنين تاسيسات پيشرفته خود را نابود کند. آنچه که از سال 2004 و 2005 تاکنون شاهد بوده‌ايم اين است که ايران بسرعت توانايي‌هاي هسته‌اي خود را افزايش داده است در مقابل جامعه جهاني بطور مداوم در برابر ايران عقب‌نشيني کرده و درخواست‌هاي خود را کاهش داده است. اين مانند دو لبه قيچي است که بسيار خبر بدي است. 

وی ادامه داد: اکنون که ايران در تنگنا قرار دارد و بناچار بر سر ميز مذاکرات بازگشته، علت آن است که متوجه شده اگر توافقي واقعي حاصل نشود تحريم‌ها عليه آن تشديد خواهد شد. اما در اين شرايط جامعه جهاني به ايران اجازه داده است که مسير خود را ادامه دهد. من هميشه گفته‌ام که ترکيبي از تحريم‌هاي فلج‌کننده و گزينه نظامي مي‌تواند ايران را متوقف کند. من فکر مي‌کنم که بسيار مهم است که با هدف مشخص و با قاطعيت اين برنامه را متوقف کنيم.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۱
ناشناس
۱۶:۱۵ ۲۱ آبان ۱۳۹۲
حرف زیادی نزن به زودی توام نابود میشی
مهدی
۱۶:۰۲ ۲۱ آبان ۱۳۹۲
مرگ بر اسرائیل ترسو
علیرضا
۱۵:۴۳ ۲۱ آبان ۱۳۹۲
مرگ بر اسراییل