سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان/

9 مورد حادثه گازگرفتگی در اصفهان

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان عنوان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۹ مورد حادثه گازگرفتگی در اصفهان رخ داده است.

به گزارش گروه  استانهای باشگاه خبرنگاران، به نقل از اداره ارتباطات رسانه‎ای روابط عمومی شهرداری اصفهان، بهزاد بزرگزاد با اعلام این مطلب اظهار کرد: از ابتدای سال‎جاری تاکنون 9 مورد حادثه گازگرفتگی در اصفهان رخ داده است که هفت نفر فوت شده و 11 نفر نجات یافته‎اند.

وی با اشاره به آمار گاز گرفتگی از ابتدای مهر ماه سال‎جاری افزود: از ابتدای مهر ماه و با آغاز فصل سرما، تاکنون چهار  مورد حادثه گازگرفتگی در اصفهان رخ داده است.

مدیرعامل سازمان آتش‎نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان تصریح کرد: این چهار مورد حادثه منجر به فوت شدن پنج نفر از شهروندان و نجات هفت نفر از آن‎ها شده است.

وی گفت: با کمال تاسف  مردم، حادثه را فقط برای همسایه می‎دانند در صورتی که بررسی دقیق دودکش‎های وسایل گرمایشی نیاز به کمتر از 20 دقیقه زمان دارد اما شهروندان همین زمان اندک را نیز اختصاص نداده و زمینه‎ساز مرگ خود و خانواده‎شان می‎شوند.

بزرگزاد عنوان کرد: باوجود انتشار ده‎ها هزار بروشور و کتابچه ایمنی و سی‎دی مستند آموزشی و اعلام در رسانه‎های جمعی، نیروهای آتش‎نشان در مساجد و بین نماز برای نمازگزاران صحبت کرده و همچنین بخشی از نیروهای عملیاتی هر شیفت در محله‎ها حضور یافته و نکات ایمنی را به شهروندان گوشزد می‎کنند.

وی تاکید کرد: تمامی فعالیت‎های آموزشی سازمان در خصوص حوادث منو اکسیدکربن در صورت عدم همراهی شهروندان و به دور از توجه به ارتقای فرهنگی، نمی‎تواند آنطور که شایسته است تاثیر گذار باشد و روزانه شاهد افزایش آمار فوت‎شدگان هستیم.

مدیرعامل سازمان آتش‎نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه سازمان آتش‎نشانی آماده ارائه هرگونه مشاوره رایگان برای نصب وسایل گرمایشی است اعلام کرد: شماره تلفن 2674444 در تمامی ساعات شبانه روز و شماره تلفن 26-2647620 در ساعات اداری پاسخگوی سوالات شهروندان است.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.