سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صادرات برق ايران به عراق به 150.0 مگاوات خواهد رسيد

وزير برق عراق از افزايش واردات برق ايران به اين کشور خبر داد و گفت: به دنبال واردات تا مرز 1500 مگاوات از ايران هستيم.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران کريم افتان وزير برق عراق در حاشيه نشست با وزير نيروي ايران گفت : در اين نشست در خصوص پرداخت مطالبات ايران از عراق به توافق و مکانيزم مشخصي رسيد.

وي با بيان اينکه ايران سالهاست که برق به عراق صادر مي کند، گفت: براي تحقق برق 24 ساعته در عراق نيازمند افزايش صادارت برق از ايران هستيم.

وي در ادامه افزود: در اين نشست همچنين به توافقاتي در خصوص افزايش ظرفيت خطوط انتقال رسيديم بطوري که منطقه بصره از 220 مگاوات به 430 مگاوات و خط کرخه اماره به 450 مگاوات و خط مرصاد نيز به 450 مگاوات افزايش يابد.

وزير برق عراق تصريح کرد: درخصوص ارتباط خطوط برق ايران به عراق نيز صحبتهايي انجام شد و قرار شد با ورود يک شرکت ايراني به عراق اقدامات لازم صورت گيرد.

کريم افتان با بيان اينکه در حال حاضر 1200 مگاوات از ايران برق وارد مي کنيم، افزود: به دنبال افزايش واردات تا 1500 مگاوات هستيم.

وي با بيان اينکه در حال حاضر مصرف برق در عراق 11000مگاوات است ادامه داد: تنها10 درصد اين ميزان از کشورهاي همسايه وارد مي شود واگر به دنبال عدم خاموشي در عراق هستيم بايد اين ميزان به 24 درصد افزايش پيدا کند.

وزير برق عراق افزود: پيش بيني ما براين است در سال آينده مصرف برق در عراق به 13 مگاوات برسد.
انتهاي پيام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.