سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تامين منابع مالي از طريق بانک صرفه "اقتصادي" ندارد

وجود ابزارهايي مانند بورس، فرابورس، سرمايه گذاري خارجي انواع اوراق و... ميتواند روش تامين مالي را تغيير دهد چرا که تامين مالي از طريق بانک صرفه اقتصادي ندارد.

حميد رضا نبي زاده کارشناس اقتصادي در گفتگو باخبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، گفت: کاهش هزينه هاي توليد براي توليدکننده از اهميت بالايي برخوردار است از اين رو فعالان بخش توليد براي اين که توليدي با کيفيت و ارزان داشته باشند تا در بازارهاي جهاني بتوانند به رقابت بپردازند و صادراتشان را افزايش دهند به دنبال آن هستند که با هزينه کمتري اقدام به تامين مالي کنند.

نبي زاده با بيان اينکه در حال حاضر راه هاي مختلفي براي تامين مالي بخش توليد وجود دارد اما فعالان اين بخش بانک را به عنوان نخستين گزينه براي تامين مالي مي شناسند گفت: از آن جا که تامين مالي از طريق بانک هزينه زيادي را براي فعالان اين بخش به همراه دارد از اين رو اين روش در حال حاضر براي تويد به صرفه نيست.

نبي زاده با تاکيد بر اينکه براي توليد مواد اوليه و ادامه فعاليت نياز به نقدينگي دارد افزود: وجود ابزارهاي ديگر مانند بورس، فرابورس سرمايه گذاري خارجي، انواع اوراق و... مي توان روش تامين مالي را تغيير داد و فعالان اقتصادي را ترغيب به استفاده از اين روش ها کرد.

وي در پايان گفت: بالا بودن هزينه تامين مالي يکي از عوامل عدم باز پرداخت هاي به موقع منابع از سوي فعالان اقتصادي است در اين شرايط بايد هزينه تامين مالي براي اين بخش کم شود تا توليدکنندگان در بازپرداخت ها با مشکل روبرو نشوند.

در نهايت نيز اين امر به کاهش مطالبات معوق بانکها و قدرت تسهيلات دهي بانک ها منجر مي شود.

انتهاي پيام/
برچسب ها: اقتصاد ، بازار ، بورس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.