سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آراسته در نامه‌ای خطاب به وزیر بهداشت

برخورد قاطع با مقصران بیمارستان شریعتی کمترین خواست مردم است

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه تهران در نامه‌ای خطاب به وزیر بهداشت با انتقاد از نحوه برخورد کارکنان بیمارستان شریعتی با یک دانشجوی مصدوم در این بیمارستان، گفت: برخورد قاطع شما با خاطیان بیمارستان شریعتی کمترین توقع افکار عمومی است.

به گزارش حوزه دانشگاه باشگاه خبرنگاران، "ناصر آراسته" مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه تهران در نامه خود خطاب به وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد:

بی‌گمان شما تا کنون در جریان حادثه تلخی که برای یکی از دانشجویان دانشگاه تهران در بیمارستان شریعتی رخ داده، قرار گرفته‌اید. حادثه دلخراشی که تنها نمونه‌ای از نمود بیرونی وضعیت بیمارستان‌های کشور است. بیمارستان‌هایی که امروز به دلیل ضعف‌های فراوانشان به کابوسی برای مردم دردمند تبدیل شده‌اند.

این فعال دانشجویی با انتقاد از نحوه درمان یک دانشجوی دانشگاه تهران در بیمارستان شریعتی گفت: چند وقت پیش دانشجویی به نام ماریا جعفری در حال پیاده شدن از سرویس کوی دانشگاه تهران، متاسفانه با گیر کردن چادرش به درب اتوبوس ،پایش به زیر چرخ می‌رود و صدمه می‌بیند. جعفری به سرعت به بیمارستان شریعتی منتقل شده تا تحت درمان قرار بگیرد؛ اما چه درمانی؟

متاسفانه در بیمارستان‌هایی که زیر نظر شما قرار دارند و به ویژه بیمارستان‌های مرجع و یا دولتی که با عموم مردم در ارتباط هستند، روزهای اسفناکی را می‌گذرانند. علی رغم وجود انگشت شماری از پرسنل دلسوز در این بیمارستان‌ها باید به عرض شما برسانیم که درصد بالایی از کارکنان بیمارستان‌ها از صدر تا ذیل کمترین ارزشی برای انسانیت و کرامت مراجعین خویش قائل نیستند.

دختر دانشجویی که با هزاران امید و برنامه برای آینده خویش و خانواده‌اش به تهران آمده و مشغول تحصیل است هرگز گمان نمی‌کرد که یکی از بنام ترین بیمارستاهای پایتخت کشورش ،از حداقل اخلاق حرفه‌ای و اخلاق انسانی نیز برخوردار نباشد.

انترن‌های بیمارستان شریعتی بدون توجه به پیگیری درمان پای مصدوم این دانشجو و رعایت حال عمومی وی، او را به گوشه‌ای از بیمارستان می‌کشانند و موجب اتفاقی دردناک و شاید جبران ناپذیر می‌شوند. متاسفانه سطل زباله‌ای که در نزدیکی این دانشجو قرار داشته آلوده به ضایعات عفونی بیمارستان بوده است و در شرایط جراحت پای این دانشجو و نیز ایجاد تاخیر در درمان او، عفونت به جراحتش نفوذ می‌کند.

آراسته با اشاره به نحوه برخود نامطلوب انترن‌های بیمارستان با "ماریا جعفری"، اظهار داشت: این دانشجوی مصدوم که قطعا با رسیدگی به موقع پرستاران و مسئولین بیمارستان شریعتی می‌توانست مجددا سلامت خود را به دست آورد، با عفونی شدن زخم، دچار درد شدید، تاول‌های فراوان و از دست رفتن بافت‌های ماهیچه‌ای و استخوان پا می‌شود. حتی در همین حالت نامناسب نیز مجددا انترن‌های بی کفایت این بیمارستان که این بی‌کفایتی حاصل عدم مدیریت مناسب مسئولین مربوطه است، وی را مجبور به راه رفتن می‌کنند و حال عمومی این دانشجو بحرانی می‌شود.

وخامت حال وی به دلیل کارشکنی و کم کاری بیمارستان شریعتی (تجویز انترن‌ها به جای پزشک و عدم مطالعه پرونده توسط پزشک متخصص تا 12 روز پس از حادثه) به حدی می‌رسد که پس از اطلاع خانواده وی و مسئولین دانشگاه تهران از عدم رسیدگی به حال این دانشجو و تشدید صدمات وی، بلافاصله از بیمارستان شریعتی به بیمارستان سینا منتقل می‌شود.

آراسته خطاب به وزیر بهداشت گفت: اگر تا کنون فرصت نداشته‌اید، به حکم مسئولیت خطیری که به عهده دارید سری به این دانشجوی جوان بزنید و خروجی بیمارستان تحت مدیریت خویش را از نزدیک مشاهده بفرمایید، از خانواده این دانشجو عذرخواهی کنید و با یک دلجویی ساده کمی بیشتر به حال عمومی بیمارستان های خود بیندیشید. بیمارستان شریعتی پای مصدوم این دانشجو را در آستانه از دست رفتن قرار داده است و اگر پیگیری‌های دلسوزان نبود و جعفری در بیمارستان شریعتی باقی می ماند ممکن بود امروز خدای ناکرده متن این نامه محتوی اخباری دردناکتر می‌شد.

در بیمارستان شریعتی و بسیاری از بیمارستان‌های کشور با سهل انگاری‌های متعدد بخش‌های مختلف بیمارستان، سلامت و جان مردم از بین می‌رود و بدون کمترین اظهار تاسفی صدای انکار مسئولین مقصر بلند است.

آقای وزیر بنا نیست کسی از خارج کشور آستین همت بالا بزند و بیمارستان شریعتی و تعداد فراوان دیگری از بیمارستان‌های کوچک و بزرگ کشور را از این بی‌ برنامه‌گی‌ها و بی مسئولیتی‌ها نجات دهد. مردم به عنوان وزیر بهداشت ،شما را متولی چنین حوادثی می‌دانند.

«برخورد قاطع شما با خاطیان بیمارستان شریعتی کمترین توقع افکار عمومی خواهد بود تا شاید بیم عقوبت، مانع تکرار چنین حوادث تلخی در سایر بیمارستان‌های کشور شود».

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.