سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در مصاحبه با بی‌بی‌سی؛

هيگ: توافق با ايران ظرف چند هفته امکانپذير است

به رغم بي نتيجه ماندن مذاکرات ژنو، ويليام هيگ وزير امور خارجه انگليس به بی‌بی‌سی گفت گفتگوها درباره برنامه هسته‌اي ايران مي‌تواند ظرف ‌چند هفته آينده به يک قرارداد منتهي شود.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از بي‌بي‌سي: "ويليام هيگ" وزير امورخارجه انگليس روز دوشنبه در سخناني اظهار داشت:توافق با ايران بر سر پرونده هسته اي اين كشور مشروط به تداوم مذاكرات هسته اي اين كشور با غرب است.

وي همچنين تاكيد كرد:توافق با ايران در زمينه هسته اي بر روي ميز مذاكرات امكان اين را به وجود مي‌آورد كه غرب به نتيجه اي پايدار با تهران بر سر پرونده هسته اي اش دست يدا كند.

اين در حالي است كه "ویلیام هیگ" وزیر امور خارجه انگلیس روز گذشته در شهر ژنو گفت:پیشرفت‌های خوبی در گفتگوهای هسته‌ای با ایران داشته‌ایم و مسائل مهمي وجود دارد که هنوز حل نشده‌اند.

هيگ گفت اين گفتگوها «پيشرفت زيادي داشت»، همه طرف ها را به هم نزديک تر کرد و دستيابي به يک موافقتنامه را قابل دسترسي ساخت. 

هيگ به بي بي سي گفت‌: درباره اين موضوع که آيا اين توافق در چند هفته آينده اتفاق خواهد افتاد يا نه، احتمال اين امر مناسب است. ما وقت خود را تلف نکرده ايم ولي مذاکرات صورت گرفته بسيار دشوار است. ادامه دادن روند بسيار مهم است... توافقنامه روي ميز است و مي توان اين کار را انجام داد.»

هيگ گفت احساس مي کند که محمد جواد ظريف وزير امور خارجه  ايران دوست دارد به يک راه حل دست يابد.

وي افزود‌:«به نظر من وي مي خواهد اين مسئله را حل کند و به دنبال رسيدن به يک توافق است.»

هيگ ادامه داد هرگونه توافق ناخودآگاه نيازمند امتياز دادن هايي است که براي همه کشورها خوشايند نخواهد بود. 

وي در پاسخ به اين سئوال که آيا توافق با ايران به اين نگراني اسرائيل نيز که  ايران نبايد به زودي به بمب هسته اي دست يابد يا نه توجه خواهد کرد يا نه گفت:«آيا اين توافق، توافقي است که همه را راضي کند؟ قطعا نه زيرا که بايد برخي مصالحه ها را انجام داد.»

انتهاي پيام/
برچسب ها: هیگ ، ایران ، iran ، هسته ، وزیر ، خارجه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.