سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سوزاندن چربی‌ها در پاییز با صد دانه یاقوت

انار که از میوه‌های پرطرفدار پاییزی به حساب می‌آید به دلیل آنتی اکسیدان‌های بالایی که دارد می تواند برای درمان بسیاری از بیماری ها مفید باشد.

مرتضی صفوی متخصص تغذیه و رژیم درمان در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: برخی از میوه‌های پاییزی باعث درمان بیماری های مفصلی می شود که یکی از این میوه ها انار بوده که سرشار از پتاسیم و منیزم است.

وی افزود: انار خواص متعددی دارد اما به دلیل دارا بودن پتاسیم و منیزیم در تصفیه خون بسیار موثر است و باعث فعالیت در کبدها نیز می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: برخی از افراد گمان می‌کنند که انار شیرین با انار ترش خاصیت یکسانی دارد چرا که انار شیرین شادی بخش بوده و انار ترش مفید برای قلب است.

وی اظهار داشت: انار قابلیت اشتهار آوری دارد و بهتر است افرادی که اضافه وزن دارند قبل از غذای اصلی مصرف کنند و بوی بد دهان نیز از بین می‌برد و مشکلات نرمی استخوانی را نیز درمان می‌کند.

رضایی یادآور شد: مصرف انار باعث می شود پوست رنگ صورت روشن شود و برای ضعف و لاغری شدید انار شیرین بسیار موثر است.

وی گفت: انار صدا را صاف کرده و سرفه را تسکین داده و التهاب افراد تب دارد را به شدت کاهش می‌دهد.

وی تصریح کرد: این میوه با ارزش برای درمان صفرا، ناراحتی معده و تب‌های صفراوی و ناراحتی‌های پوستی از آب انار ترش و شیرین بسیار مناسب بوده و مقداری معجون ساخته شود چرا که برای درمان این بیماری ها بسیار موثر و مفید است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.