سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معرفی زنان حماسه‌ساز عاشورا در برنامه "قرآن کربلا" از رادیو قرآن

نقش زنان در حماسه عاشورا نقشی بی‌بدیل و تاثیرگذاربوده است و در شبکه رادیویی قرآن در برنامه "قرآن کربلا" هرروز یکی از این زنان حماسه‌ساز به عنوان الگویی برای جامعه امروز معرفی می‌شود.

به گزارش حوزه رادیو و تلویزیون باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی رادیو قرآن؛ نقش زنان در حماسه عاشورا به دلیل جاودانگی این روز و ماندگاری آنها در تاریخ برای همیشه بهترین الگوی ایمان، ایثار، اخلاص و فداکاری است به همین منظور هرروز ساعت 9:20 در برنامه "قرآن کربلا" یکی از این زنان حماسه ساز معرفی می شود.

زنان سهم بزرگی در نهضت عاشورا و زنده نگه داشتن این واقعه عظیم تاریخی داشتند و بی تردید آنان توانستند با ایجاد روحیه ایثار و از خودگذشتگی و تشویق همسران و فرزندان خود و پرستاری از مجروحین، بیماران و کودکان در رساندن پیام شهدا و هدف امام حسین (علیه السلام) نقش آفرینی کنند.

از جمله این زنان که با الگو پذیری از زینب کبری (سلام الله علیها) نمونه ای والا از یک همسر، فرزند و مادر بودند و تاریخ کمتر به آنها پرداخته است، همسران "زهیر بن قین"، "عبدالله بن عمیر" ،"مسلم بن عوسجه" ، "مادر وهب"، "همسر و مادر عمرو بن جناده" هستند.

آنچه در این برنامه درباره این زنان گفته می شود، قطره ای از اقیانوس تعهد و ایمان و فداکاری است ،آنان با تشویق و تشجیع همسران و فرزندان خود برای رفتن به سوی میدان جهاد نقش عمده و اساسی داشتند.

علاقمندان می توانند  بخش "زنان عاشورایی " را که به همت فاطمه سالمی تهیه شده است و حجت الاسلام زهیر اسلامی پژوهش و نویسندگی آن را برعهده دارد هرروز در 13 روز اول محرم ساعت 9:20 در برنامه "قرآن کربلا" برروی موج اف ام ردیف100مگاهرتز از رادیو قرآن بشنوند.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.