"شهر قرآن" عنوان برنامه ای ویژه بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم است که هرشب 90 دقیقه به طور زنده رویدادهای مهم قرآنی نمایشگاه بین المللی قرآن را از راديو قرآن تقدیم شنوندگان می‌کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی رادیو قرآن؛ مسعودرضا  خالقی سردبیرو تهیه کننده  برنامه "شهر قرآن" گفت‌: رادیو قرآن امسال هم مانند سال‌های گذشته  با برپایی نمایشگاه بین‌المللی قران حضور فعال دارد واز شنبه  15 تیرماه  تا آخرین روز نمایشگاه برنامه‌ای با عنوان «شهر قرآن» رابرروی آنتن می برد.
سردبیر و تهیه کننده برنامه «شهر قرآن» تصریح کرد: این برنامه شامل  بخش های متنوعی است که گروه های سنی مختلف رادربرمی گیرد وبه مسائل  متنوعی در زمینه های قرآنی و ماه مبارک رمضان می پردازد.
وی درباره بخش‌های مختلف اين ويژه‌برنامه راديويی گفت: در اين برنامه كه تا پايان نمايشگاه بين‌المللی قرآن پخش خواهد شد، هر شب يك بخش تلاوت زنده با حضور يكی از قاريان برجسته كشور داريم و همچنين بخش نمايش ويژه كودك از ديگر بخش‌های اين برنامه است كه به صورت زنده برای كودكان حاضر در نمايشگاه بين‌المللی قرآن اجرا می‌شود.
خالقی درباره بخش‌های مختلف اين ويژه‌برنامه راديويی گفت: در اين برنامه كه تا پايان نمايشگاه بين‌المللی قرآن پخش خواهد شد، هر شب يك بخش تلاوت زنده با حضور يكی از قاريان برجسته كشور داريم و همچنين بخش نمايش ويژه كودك از ديگر بخش‌های اين برنامه است كه به صورت زنده برای كودكان حاضر در نمايشگاه بين‌المللی قرآن اجرا می‌شود.
سردبیر و تهيه‌كننده برنامه راديويی «شهر قرآن» با بيان اين كه ويژه‌برنامه راديو قرآن در بيست و يكمين نمايشگاه قرآن كريم  در استوديوی موقت راديو قرآن به صورت زنده پخش می‌شود، گفت: در اين برنامه آرشيوی از تلاوت‌ها را به همراه خواهيم داشت تا در صورت درخواست علاقه‌مندان، در قالب لوح فشرده در طول برگزاری نمایشگاه  به آنان ارائه كنيم.

محفوظات قرانی خود را در غرفه رادیو قران ارائه کنید

خالقی با يادآوری اين كه بخش «حفظ» از ديگر بخش های در نظر گرفته شده برای برنامه «شهر قرآن» است، ادامه داد: هر شب يكی از اساتيد حفظ قرآن در استوديو موقت راديو قرآن واقع در نمايشگاه قرآن حضور دارد تا افرادی كه قرآن را حتی در اجزاء كم حافظ قرآن هستند، در استوديو حاضر شده و به ارائه محفوظات خود بپردازند تا كارشناس حفظ آنها را راهنمايی كند.
سردبیر برنامه شهر قرآن افزود:  استاد مهدی سیفی  کارشناس حفظ قرآن کریم هر شب به مدت 15 دقیقه به طور حضوری در استودیوی رادیو قرآن واقع در بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن حاضر شده و برای علاقمندان آموزش حفظ خواهد داشت.

گفتگو با مسئولان قرآنی  هرشب در برنامه «شهر قرآن»

وی در ادامه عنوان كرد: گفتگو با بازديدكنندگان و مسئولان بخش‌هايی كه در نمايشگاه مستقر هستند، از ديگر بخش های اين برنامه راديويی است كه هر شب يكی از مسئولان بخش‌های نمايشگاه در استوديو راديو قرآن حاضر شده و عملكرد و فعالیت های خود را توضيح می‌دهند و همچنين مشاوران و هنرمندان قرآنی، مولفان، پژوهشگران و صاحبان محصولات قرآنی نيز  با حضور در  استوديو راديو قرآن به بيان فعاليت‌های قرآنی خود در نمايشگاه می‌پردازند.
سردبیر و تهیه برنامه شهر قرآن  از بخش ویژه ای در این برنامه درخصوص هنرمندان خبرداد و گفت: باتوجه به اینکه درنمایشگاه امسال معاونت هنری وزارت ارشاد نیز بخش های مختلفی را تدارک دیده است در برنامه «شهر قرآن» هرشب به معرفی یکی از برنامه های هنری-قرآنی و یا هنرمندان قرآنی خواهیم پرداخت.

رادیو قرآن با آرشيوی از تلاوت‌ها در نمايشگاه قرآن

خالقی در بخش ديگری از سخنان خود بیان كرد: برای نخستین بار امسال علاقمندان به تلاوت های قاریان ایرانی و مصری می توانند با مراجعه به استوديو موقت راديو قرآن تلاوت مورد نظر خود را دریافت کنند , به همین منظور در بيست و يكمين نمايشگاه بين‌المللی قرآن بخشی از آرشيو صوتی راديو قرآن در استوديو قرارخواهد داشت تا قرائت‌ها و تلاوت‌های درخواستی بازديدكنندگان، اساتيد قرآنی و علاقمندان به تلاوت‌های قرآنی اساتيد مختلف از آرشيو استخراج شده و در قالب لوح فشرده به آنان اهدا شود و علاقمندان در صورتی كه درخواست تلاوت خاصی را داشته باشند، در همان لحظه با حضور در غرفه رادیو قران  می‌توانند تلاوت مورد نظر را در قالب لوح فشرده دريافت كنند.
اطلاع رسانی رویدادهای قرآنی در برنامه شهر قرآن
سردبیر «شهر قرآن» با اشاره به  رسالت اطلاع رسانی در این برنامه نیز گفت: در بخش اخبارمطبوعات و  خبرگزاری ها  مهمترین اخبارقرآنی نمایشگاه را به اطلاع شنوندگان می رسد و تلاش  می کنیم تا  از زمان و مکان نشست ها را اطلاع رسانی کرده و در صورت امکان خلاصه ای از آنها را برای شنوندگان منعکس کنیم.
ويژه برنامه «شهر قرآن» كه هر شب و به طور مستقيم از راديو قرآن پخش می شود، بخشی را به ارائه خبرهای قرآنی جهان اختصاص داده است كه اين امر با مساعدت خبرگزاری قرآنی(ايكنا) ميسر شده است.

تصویر سازی از نمایشگاه قرآن برای مخاطبان  برنامه «شهر قرآن»

خالقی ترویج فرهنگ غنی قرآن کریم در جامعه و  تصويرسازی برای مخاطبانی كه در نمايشگاه قرآن حضور ندارند را از اهداف پخش این برنامه عنوان کرد و افزود:  و اين برنامه تلاش دارد تا به شكل زيبايی فضای نمايشگاه را برای شنونده خود ترسيم كرده و آخرين اتفاقات و برنامه‌هايی كه در نمايشگاه اجرا می‌شود را به اطلاع شنوندگان برساند. و در قالب های هنری قرآن کریم و بهره مندی از فرهنگ غنی قرآنی مخاطب را با آموزه ها و وجوه مختلف قرآن کریم آشنا کند.

بیان آموزه های قرانی برای کودکان در قالب نمایش  و مسابقه

وی  با اشاره به اجرای مسابقه‌ای در برنامه «شهر قرآن»  گفت: در این برنامه مسابقه ای  نيز در قالب نمايش برای كودكان اجرا  می شود   و يك نمايش از داستان‌های قرآنی توسط «مهدی اكبری» برای كودكان اجرا می‌شود و بچه‌هايی كه در محل استوديو حاضر هستند، به سوالات مورد نظر نمايش پاسخ داده و جوايزی را دريافت می‌كنند ؛در این نمایش که هر شب تا پایان ماه مبارک رمضان از ساعت22 برپا می شود، داستان زندگی پیامبران الهی و ماجراهای قرآنی در نمایشی رادیویی اجرا می شود.
خالقی افزود: در این نمایش زنده، قصه های قرآنی با هدف آموزش داستان های قرآنی توسط والدین برای تاثیر گذاری بیشتر بر روح و روان فرزندان به اجرا در می آید.
سردبیر برنامه «شهر قرآن»  در این خصوص بیان کرد: یکی ازاهداف این بخش آشناسازی کودکان با مفاهیم قرآنی است و تلاش داریم که نسل آینده را با قرآن مانوس کرده و والدین هم از این طریق بتوانند راه های علاقمندی فرزندان خود به قرآن را دیده و از ان بهره مند شوند .
خالقی  ادامه داد: برنامه «شهر قرآن» کاری از گروه قرآن و اطلاع رسانی است که از ساعت ۲۱ تا22:45 به صورت زنده پخش می‌شود.
شایان ذکراست؛ علاقمندان  می توانند «شهر قرآن» را به سردبیری و تهیه کنندگی مسعودرضا خالقی که به طور زنده از غرفه رادیو قرآن مستقر در مصلی امام خمینی(ره)  پخش می شود بر روی موج اف ام ردیف ۱۰۰ مگاهرتز  ساعت ۲۱ به مدت 90 دقیقه  بشنوند./ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار