سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لزوم اصلاح نرخ خرید تضمینی برق از "نیروگاه‌های تجدیدپذیر"

مدیرعامل شرکت صبا نیرو گفت: برای عملياتي نمودن برنامه ها جهت اصلاح "نرخ خريد تضميني برق" از نيروگاه هاي تجديدپذير و تخصيص اعتبار براي شروع برنامه هاي توسعه‌اي با استفاده از ظرفيت داخلي ضروري است.

امير طاهري مديرعامل شركت صبا نيرو در گفتگو اختصاصی با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، در خصوص عملکرد شرکت صبا نيرو که به عنوان تنها تولید کننده توربین های بادی در خاورمیانه است اظهار داشت: این شرکت از سال 1379 ايجاد و با انتقال دانش فني ساخت توربين‌هاي 660 كيلووات از شركت وستاس دانمارك افتخار ساخت، نصب و  راه‌اندازي و خدمات پس از فروش توربينهاي نصب شده در كشور را داشته و در اين مسير موفق به ساخت داخل 90 درصد از قطعات توربين شده  است.

* تولید توربین های دو مگاواتی در آینده

وی تصریح کرد: اين شركت در سال جاري با ارتقاء سيستم كنترل و ژنراتور توربين و استفاده از تكنولوژي DIFG موفق به ارتقاء توربين  kW710  شده است.

 
 طاهري گفت : به واسطه همكاري با شركت سويس الكتريك (SSE)، اقدام لازم جهت توليد و ساخت توربين هاي 2 مگاواتي صورت گرفته است.

مدیرعامل شرکت صبا نیرو اظهار داشت: با عنايت به محدود بودن منابع فسيلي و ضرورت توسعه استفاده از انرژي هاي تجديدپذير اين شركت ضمن برنامه ريزي براي توسعه ظرفيت ها، آمادگي خود را براي ارائه محصولات با استفاده از تكنولوژي روز دنيا و افزايش ظرفيت توربين ها به مگاوات را در برنامه خود قرار داده است .

طاهری در خصوص صادرات این شرکت افزود: اين شركت موفق به صادرات توربين به كشور ارمنستان شده  و هم اكنون نيز برنامه هايي براي توسعه مزارع بادي در چند كشور ديگر در برنامه خود دارد.

مدیرعامل شرکت صبانیرو تصریح کرد: با توجه به مشكلات عديده اي كه امروزه حاكم است براي برون رفت از شرايط جاري ضروري است ضمن توجه به مشكلات روزمره، جهت رسيدن به جايگاه مطلوب از برنامه ريزي و شناسايي راهكارهاي راهبردي استفاده از نقطه نظرات دست اندركاران صنعت و كارشناسان مربوطه را مدنظر قرار گیرد.

* توسعه انرژی های تجدیدپذیر نیازمند تدوین مدل راهبردی است

طاهری خاطرنشان کرد: همچنين با توجه به نگاه ويژه وزیر نیرو در توسعه بهره برداري از انرژي هاي تجديدپذير و ارائه مشوق براي توسعه اين بخش نيازمند تدوين راهبرد مدل توسعه آن با رويكرد استفاده حداكثري از ظرفيت هاي توليد داخلي وجذب دانش فني را بيش از پيش مدنظر قرار دهند و دستورالعملهاي اجرائي را براي كاربردي شدن مادة 19 و 69  قانون بودجه سال 92 به دستگاههاي ذيربط ابلاغ نمايند.

وی در خاتمه  گفت: از مسئولان انتظار مي رود ضمن عملياتي نمودن برنامه ها جهت اصلاح نرخ خريد تضميني برق از نيروگاههاي تجديدپذير و تخصيص اعتبار براي شروع برنامه هاي توسعه‌اي استفاده از ظرفيت و توليدات داخلي و تدوين راهبرد توسعه اين بخش را بصورت ويژه مدنظر قرار دهند.
انتهای پیام/
برچسب ها: توربین ، نرخ ، برق ، تضمینی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.