سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

"سرمایه گذاری" 10 میلیارد دلاری "صنعت نفت" برای افزایش "کیفیت سوخت"

معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش با اشاره به سرمایه گذاری 10 میلیارد دلاری صنعت نفت برای استاندارد سازی سوخت و افزایش کیفیت، بر لزوم تغییر الگوی مصرف و تغییر فنآوری جهت کاهش آلودگی هوا تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، عباس کاظمی، آلودگی و مسائل زیست محیطی را یکی از مهمترین دغدغه های این صنعت عنوان کرد و افزود: تا آن جایی که به صنعت نفت مربوط می شود، ما از تمام توان برای رفع آلودگی و کمک به محیط زیست استفاده خواهیم کرد.
 
وی از سرمایه گذاری برای ارتقا کیفیت و استاندارد کردن سوخت، تغییر الگوی مصرف، تغییر و روزآمدی تکنولوژی به عنوان عواملی نام برد که در افزایش طو ل عمر انسان ها و داشتن محیط زیست سالم نقش مهمی دارند.
 
وي همچنین با بیان اینکه تاکنون صنایع نفت و نیرو در بخش مدیریت عرضه فعالیت داشته و کمتر به مباحث مدیریت تقاضا پرداخته است، تاکید کرد: هم اکنون بایستی در زمینه مدیریت تقاضا بیش از پیش فعالیت داشته باشیم.
 
کاظمی با اشاره به سیاست های کلان کشور مبنی بر کاهش شدت انرژی، تصریح کرد: وزارت نفت موظف است تقاضا را مدیریت کند که در این راه می تواند از ابزار رسانه به خوبی بهره برداری کند.
 
مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش از دیپلماسی انرژی، کارایی انرژی، اقتصاد انرژی، امنیت عرضه، ایمنی انرژی، انرژی های تجدیدپذیر و مسائل زیست محیطی انرژی نیز به عنوان مواردی یاد کرد که نیاز به اطلاع رسانی دارد.
 
کاظمی همچنین از روند اجرای اصل 44 قانون اساسی (خصوصی سازی) نیز به عنوان یکی دیگر از مسائلی نام برد که باید به آن توجه ویژه داشت.
 
معاون وزیر در امور پالایش و پخش در بخش دیگری از سخنان خود بر اطلاع رسانی منطقی و مدبرانه در صنعت نفت تاکید کرد و گفت: اخبار این صنعت که به برخی از آن ها اشاره شد، بایستی مستند و به دور از حدس و گمان به اطلاع خوانندگان برسد.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.