سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کانادا " النصره " را در فهرست سازمان‌های تروریستی است

دولت کانادا روز جمعه دو گروه جبهه النصره، شاخه القاعده در سوريه و نيز جنبش المرابطون به سرکردگي مختار بلمختار در منطقه ساحل را در فهرست گروه‌هاي تروريستي قرارداد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه ، در بيانيه وزارت امنيت عمومي کانادا آمده است: از اين پس افراد و سازمان‌هاي که در کانادا با اين گروه‌هاي ارتباط مالي داشته باشند ، با مجازات هاي سنگين مواجه خواهند شد.

ايمن الظواهري سرکرده القاعده روز جمعه در پيامي دستور انحلال شاخه القاعده در سوريه را صادر کرد و از اعضاي آن خواست به جبهه النصره بپيوندند. الظواهري گفت النصره شاخه القاعده در سوريه است.

جنبش المرابطون نيز از به هم پيوستن جنبش اتحاد و جهاد در غرب آفريقا با گروه تحت رهبري بلمختار ايجاد شده است. اين گروه مسئوليت حملات مختلف از جمله حمله به ميدان گازي ان اميناس در جنوب الجزاير را بر عهده گرفته است. در اين حمله 38 تا 40 گروگان کشته شدند.

استيون بلاني وزير امنيت عمومي کانادا تاکيد کرد : امنيت کانادا يکي از اولويت هاي دولت است و اعلام فهرست گروه هاي تروريستي پيامي قاطعي است که اقدامات تروريستي تحمل نخواهد شد.
در مجموع نام 48 گروه در فهرست تروريستي کانادا وجود دارد.



انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.