رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه روز جمعه اعلام کرد حضور نمایندگان محجبه حزب حاکم در پارلمان از عزم مردم این کشور حکایت دارد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه ؛ رئیس حزب عدالت و توسعه ترکیه ( حزب حاکم ) گفت : « عزم مردم در پارلمان ثابت شد. »

اردوغان در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به «‌ فضای بی سابقه ای » که با ورود نمایندگان محجبه به پارلمان وجود داشت « از بلوغ فکری کل نمایندگان مجلس تقدیر کرد که برخلاف اقدام قبلی، علیه ورود آنها اعتراض نکردند. »

از سال 1999 هیچ یک از نمایندگان زن پارلمان محجبه نبوده اند. در سال 1999، مروه کاواکچی از نمایندگان اسلام گرای پارلمان ترکیه مجبور شد صحن پارلمان را با انتقادهای نمایندگان ترک کند. او از پارلمان اخراج شد بدون آنکه بتواند مراسم تحلیف به جای آورد و مسئولیت های خود را به عنوان نماینده پارلمان انجام دهد.

مطبوعات ترکیه همچنین روز جمعه اعلام کردند اردوغان که متهم است قصد دارد جامعه ترکیه را « اسلامی کند » می خواهد به همه زنان ترک قدرت دهد. اردوغان گفت : « زنان با حجاب و بی حجاب همگی از اعضای جمهوری ترکیه هستند. »

این چهار نماینده زن محجبه که از پایه گذاران حزب عدالت و توسعه هستند و از سال 2011 در پارلمان حضور دارند پیش از این حجاب نداشتند. آنها پس از انجام اعمال حج در ماه سپتامبر به « دلایل مذهبی » تصمیم گرفتند محجبه شوند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار