سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شايد" سد بختياري" ديگر بلندترين سد بتني جهان نباشد

قائم مقام وزير نيرو گفت: به علت تغيير اقليم و کاهش ميزان بارش‌ها از ارتفاع سد بختياري کاسته شود و بسته به ميزان اين کاهش ممکن است اين سد در رديف بلندترين "سد" بتني جهان قرار نگيرد.

 به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، ستار محمودي قائم مقام وزير نيرو در حاشيه نمايشگاه صنعت آب و برق در جمع خبرنگاران گرفت: براي صادرات برق به اروپا ظرفيت سنجي و مذاکرات انجام شده است.
وي افزود: برنامه انتقال برق و اتصال شبکه برقي به اروپا از کشورهاي ارمنستان، آذربايجان و کشورهاي بلوک شوروي سابق تعقيب مي‌شود.

***سدبختياري ممکن است ديگر بلندترين سد بتني جهان نباشد


قائم مقام وزير نيرو در خصوص وضعيت فعلي "سد بختياري" گفت: طراحي اين سد براساس مطالعات مهندسي و ميزان روان آب‌هاي منطقه صورت گرفته است.
محمودي با بيان اينکه آمارها در مطالعات اين سد و سدهاي ديگر براساس ايستگاه‌هاي آب سنجي که مربوط به 44 سال پيش مي‌باشد صورت مي‌گيرد، اظهار داشت: اين آمارها در سال‌هاي اخير تفاوت‌هاي محسوسي داشته است و بايد مطالعات سدها بر مبناي ميزان آب رودخانه‌ها و تغييرات آب و هوايي در شرايط فعلي صورت بگيرد.
قائم مقام وزير نيرو ادامه داد: در مورد سد بختياري توقف کاري صورت نگرفته و تنها ممکن است براساس کاهش بارش و تغيير اقليم در ارتفاع سد تجديد نظر شود.
وي اظهار داشت: در حوضه آبي کشور 830 طرح مطالطعاتي وجود دارد که 80 درصد اين طرح‌ها پيشرفتي بين 50 تا 80 درصد و 20 درصد  باقي مانده پيشرفت زير 10 درصد داشته‌اند.
وي با بيان اينکه شاخص اجراي طرح‌ها بحث تزريق منابع مالي است تأکيد کرد: پيش بيني براي اعتبار و مبلغ دريافتي کاملا متفاوت است و اين امر از منابع مالي محدود نشأت مي‌گيرد.  
محمودي افزود: در حال مذاکره و اولويت بندي طرح‌ها هستيم.

***عقب‌افتادگي در اجراي طرح جامع آب


قائم مقام وزير نيرو افزود: طرح جامع آب طرحي اساسي و مطالعاتي است که متأسفانه چندان به جديت دنبال نشده و اين امر موجب عقب افتادگي از اين طرح جامع شده است.
وي با بيان اينکه در سال‌هاي اخير اين طرح به جديت دنبال شده اظهار داشت: در طرح جامعه آب حوضه‌هاي آب‌ريز مطرح است نه حوضه جغرافيايي.
قائم مقام وزير نيرو با بيان اينکه اين طرح چهره واقعي آب از نظر مصارف، آبرساني و حق آبه‌ها را مشخص خواهد کرد، ادامه داد: با اجراي سياست‌گذاري‌هاي طرح جامع آب مقوله آب از تنش‌هاي استاني به منافع ملي تبديل مي‌شود.

***ميزان صادرات به عراق بيش از 1800 مگاوات  


قائم مقام وزير نيرو در خصوص ميزان صادرات برق به کشور عراق گفت: طبق قرارداد بايد 1000 مگاوات برق به عراق صادر کنيم که اين رقم گاهي به 1800 مگاوات نيز رسيده است اين درحالي است که کشور عراق تمايل به مبادله بيشتر از اين ميزان نيز مي‌باشد.
وي در پايان خاطرنشان کرد: با کشورهاي همسايه همکاري‌هاي نزديکي در زمينه صادرات تجهيزات شبکه برق خواهيم داشت.

برچسب ها: سد ، بختیاری ، بتنی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.