عضو هيئت مديره و معاون نظارت بر بهره برداري شرکت مهندسي آب و فاضلاب کشور از تنش آبي 516 شهر کشور خبر داد و گفت: در سه شهر کرمان، سيستان و بلوچستان و گيلان با کمبود آب اساسي روبرو هستيم.

 
به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، تشيعي عضو هيئت مديره و معاون نظارت بر بهره برداري شرکت مهندسي آب و فاضلاب کشور در حاشيه نمايشگاه صنعت آب و برق گفت: با وجود کمبود منابع آبي در هيچ شهري از کشور جيره بندي آب اتفاق نيفتاده است.
وي تصريح کرد: در حال حاضر منابع آبي 516 شهر، با تنش آبي روبرو هستند که اين امر ناشي از کاهش منابع و توليد بوده است.
وي با بيان اينکه در کلان شهرهايي چون تهران، همدان، مشهد، اصفهان، شيراز، اراک، يزد، قم، زاهدان، و ايلام با تنش آبي روبرو هستيم افزود: بحث مديريت مصرف و تقاضا تنظيم فشار در شبکه توزيع، کاهش مصرف، و اخطار به مشترکين پرمصرف از برنامه هاي کوتاه مدت براي کنترل شرايط موجود است.
تشيعي ادامه داد: علي رغم کمبود آب در 516 شهر کشور کرمان، سيستان و بلوچستان و گيلان به طور اساسي با کمبود و منابع آبي روبرو هستند و مجموع آبشان در شرايط فعلي به 20 ميليون متر بر ثانيه رسيده است.
وي با اشاره به اينکه طي 13 سال خشکسالي در کشور بسياري از منابع توليد به ويژه آب هاي سطحي کاهش داشته اند اظهار داشت: براساس آخرين آمار به دليل تداوم خشکسالي مجموع آب شهري به طور ميانگين به 9 هزار ليتر در ثانيه و روستايي به 5 هزار و 400 ليتر در ثانيه کاهش يافته است.
تشيعي افزود: بيش از کمبود آب، منابع آبي به وضعيت سر به سر رسيده بود به طوري که 44 هزار ليتر در شهرها و ده هزار ليتر در روستاها کمبود توليد داشته ايم.  
عضو هيئت مديره و معاون نظارت بر بهره برداري شرکت مهندسي آب و فاضلاب کشور با اشاره به اينکه حجم ورودي سدها نسبت به سال قبل 30 درصد کاهش داشته خاطرنشان کرد: سد کرج، طالقان، لتيان، دوستي، استقلال و سپيدرود از جمله آنها مي باشند.

برچسب ها: تنش ، آبی ، شدید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار