سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام ISC:

دانشگاه هاروارد رتبه نخست دانشگاه های برتر جهان را کسب کرد

در نظام رتبه بندی URAP دانشگاه هاروارد رتبه نخست دانشگاه های برتر جهان را کسب کرد.

جعفر مهراد سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام ISC در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران گفت: در نظام رتبه بندی URAP، دانشگاه  هاروارد در ایالات متحده آمریکا رتبه اول دانشگاه های برتر جهان را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: دانشگاه جان هاپکینز با یک پله صعود نسبت به سال 2012 میلادی، رتبه دوم دانشگاه های برتر جهان را کسب کرده است و دانشگاه های تورنتو از کشور کانادا، دانشگاه استنفورد و بر کلی از ایالات متحده آمریکا و دانشگاه آکسفورد از کشور انگلستان به ترتیب رتبه های سوم تا ششم را کسب کرده است.

مهراد تصریح کرد: از مجموع 689 دانشگاه برتر اورپا، دانشگاه اکسفورد رتبه اول را کسب نموده است که در رتبه بندی دانشگاه های برتر جهان در جایگاه ششم قرار دارد البته دانشگاه های کمبریج، امپریال کالج، کالج لندن و کمپانگ به تربیت رتبه های دوم تا پنجم را ان آن خود کرده اند.

وی اظهار داشت: از بین دانشگاه های برتر آسیایی، دانشگاه توکیو رتبه اول آسیا و رتبه دهم دانشگاه های برتر جهان را به خود اختصاص داده است البته دانشگاه های کیوتو، سئول، دانشگاه ملی سنگاپور اوزاکای ژاپن به ترتیب رتبه های دوم تا پنج آسیا و در دامنه 25 تا 50 دانشگاه برتر جهان قرار گرفته اند.

وی خاطر نشان کرد: دانشگاه استانبول ترکیه با رتبه 417 جهانی، رتبه اول دانشگاه های ترکیه را کسب کرده است و که پس از آن دانشگاه حاجت تپ با کسب جایگاه 458 جهانی رتبه دوم کشوری را کسب کرده است.


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.