10 دانشگاه برتر علوم پزشکی کشور در پایگاه استنادی علوم جهان اسلام معرفی شدند.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز، سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) گفت : این دانشگاه ها بر اساس تعداد مقالات نمایه شده آنها معرفی شدند و بر این پایه دانشگاه علوم پزشکی تهران از بین دانشگاه های علوم پزشکی کشور جایگاه نخست را به خود اختصاص داده است.

مهراد ادامه داد: رتبه دوم تولید علم در علوم پزشکی متعلق به دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی است که پس از آن دانشگاه های علوم پزشکی اصفهان ، ایران و مشهد به ترتیب در جایگاه های سوم ، چهارم و پنجم قرار گرفته اند.

وی با اشاره به تعداد مقالات نمایه شده علوم پزشکی در ISC افزود : دانشگاه علوم پزشکی تبریز ، شیراز ، تربیت مدرس ، بقیه الله و کرمان به ترتیب جایگاه های ششم تا دهم تولید علم را کسب کرده اند.

سرپرست ISC بیان کرد: نشریاتی که از سوی دانشگاه های وابسته به وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی منتشر می شود هر سال بر تعدادشان افزوده می شود و اکنون تمام نشریات این وزارت از رتبه علمی پژوهشی برخوردار است.

نشریات نمایه شده در ISC به زبان های فارسی و غیر فارسی منتشر می شود.

وی افزود : به علت میان رشته ای بودن پزشکی و رشته های وابسته ، مثلا در ارتباط با شیمی ، زیست شناسی و تعدادی از رشته های دیگر برخی از مقالات دانشمندان علوم پزشکی در نشریات معتبر وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری به چاپ می رسد./س

برچسب ها: معرفی ، پزشکی ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.