سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز/

ایجاد مراکز پژوهشی و تحقیقاتی در حوزه معدن و کشاورزی در اهر ضروری است

فرماندار اهر راه اندازی مراکز پژهشی و تحقیقاتی در حوزه معدن و کشاورزی را از سوی جهاد دانشگاهی دراین منطقه ضروری برشمرد.

 

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز، رضا صدیقی در آیین گشایش دفتر جهاد دانشگاهی آذربایجان شرقی دراین شهرستان بااشاره به پتانسیل های بالقوه شهرستان اهر در حوزه معدن و کشاورزی اجرای پروژه های تحقیقاتی دراین زمینه را موجب افزایش بهروری، ارتقاء کمی و کیفی تولیدات نهایتاً افزایش تولید و ایجاد زمینه اشتغال پایدار برشمرد.

وی، شهرستان اهر را دروازه ورود به منطقه ارسباران عنوان کرد و افزود: این منطقه به لحاظ ظرفیت بالا در زمینه های کشاورزی، معدن، گردشگری و صنایع دستی و خدماتی و ارتباط با استانهای دیگر و مناطق مرزی سرمایه گذاری در حوزه گردشگری و گردشگری سلامت می تواند گامی اساسی در پیشرفت و توسعه منطقه باشد.

این مقام مسئول اظهار امیدواری کرد، با عملیاتی شدن آزاد راه تبریز- اهر- باکو این منطقه بیش از پیش مسیر پیشرفت و ترقی را طی نماید.

فرماندار اهر به جنگلهای ارسباران نیز اشاره کرد و وجود بیش از 1300 گونه گیاهان دارویی را در منطقه فرصتی مناسب برای ایجاد مرکز تحقیقات گیاهان دارویی برشمرد و اظهار امیدواری کرد جهاد دانشگاهی با توجه به وظیفه ذاتی خود در حوزه تحقیقات و پژوهش بتواند گامهای عملی دراین زمینه بردارد.

رئیس کمیته برنامه ریزی شهرستان اهر افزود: جای جهاد دانشگاهی دراین شهرستان به جهت قابلیت های بالقوه در منطقه ارسباران خالی بوده که امیدواریم جهاد دانشگاهی با بسیج همگانی و همت مضاعف بتواند با راه اندازی تسمتهای مختلف جهاد دانشگاهی در حوزه آموزشی پژوهشی، فرهنگی و تحقیقاتی گامهای عملی بردارد./س

برچسب ها: ایجاد ، مراکز ، پژوهشی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.