دفتر انجمن سوخت های زیستی در دانشگاه صنعتی اصفهان افتتاح شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان وبه نقل از روابط عمومی دانشگاه صنعتی اصفهان، رئیس انجمن سوخت های زیستی ایران گفت: این انجمن، ارتباط خوبی با تولیدکنندگان اتانول برقرار می کند و دانشگاه صنعتی اصفهان نیز بعنوان یکی از دانشگاه های پیشرو در مهندسی و سوخت های زیستی در این زمینه نقش موثری ایفا خواهد کرد.

میثم طباطبایی با بیان اینکه اتانول ، متانول و بوتانول زیستی انواع الکل های زیستی هستند که می توانند جایگزین بنزین شود، تصریح کرد: این الکل ها بر حسب درصدهای مختلف با بنزین مخلوط و بعنوان سوخت های زیستی استفاده می شوند که این امر تأثیر بسزائی در کاهش آلودگی هوا خواهد داشت.

رئیس کمیته سوخت های زیستی ستاد زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به حمایت این معاونت از ورود سوخت های زیستی به سبد مصرفی سوخت کشور، اضافه کرد: هر موتوری که بنزین، گازوئیل و گاز طبیعی مصرف می کند، می تواند از انواع سوخت زیستی یا سبز با درصدهای مختلف استفاده کند و به تدریج با افزایش این جایگزینی، استفاده از سوخت های فسیلی کاهش یابد.

وی بیان کرد: تشکیل کمیته سوخت های زیستی و ستاد زیست فناوری مستقر در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، تشکیل کمیته استاندارد سوخت های زیستی مایع در سازمان ملی استاندارد و همچنین تشکیل انجمن سوخت های زیستی ایران در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از جمله زیرساخت هایی است که تاکنون در این زمینه ایجاد شده است.

طباطبایی اظهار امیدواری کرد: قطب الکل و آزمایشگاه مرجع الکل برای استاندارد در دفتر مرکزی سوخت های زیستی ایران در دانشگاه صنعتی اصفهان شکل گیرد.

انجمن سوخت های زیستی یک سازمان مردم نهاد زیر نظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است .




انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.