سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تقويت جايگاه ايران در مديريت "بازار" جهاني "گاز"

عضو هيئت مديره انجمن سازندگان تجهيزات صنعت نفت ايران با اشاره به انتخاب محمد حسين عادلي به عنوان دبير کل جديد مجمع کشورهاي صادر کننده گاز گفت: ايران تا سه سال اينده مي تواند 50 درصد از درآمد ارزي را از صادرات گاز ايجاد کند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، رضا پديدار گفت: ايران از لحاظ ذخاير گاز جايگاه دوم را در دنيا دارد و البته گفته مي شود ايران داراي بزرگترين منابع گاز طبيعي در جهان است.

وي با بيان اينکه برگزاري موفقيت آميز اجلاس اخير اين مجمع در تهران مزيت هاي ديگر کشورمان را هم نشان داده است، گفت: ايران بزرگترين منابع گاز و نفت را دارد که با تقويت ديپلماسي انرژي مي توانيم حضور بين المللي خود را افزايش دهيم و بايد توليد خود را بالا ببريم.

وي اظهار داشت: مجمع صادر کنندگان گاز منافع مشترک دارد و در اين حال رقابتي هم ميان اعضا وجود دارد و به دنبال امنيت عرضه است.

پديدار گفت: بهترين بازار صادرات براي ما جنوب شرق آسيا است و اروپايي ها هنوز از سيستم سنتي زغال سنگ استفاده مي کنند و روسيه نيز نقش قابل توجهي در انتقال گاز طبيعي به اروپا دارد.

رضا پديدار تاکيد كرد: دبير کلي اين مجمع مي تواند بازوي خيلي مهم در توسعه بازار صادراتي گاز ايران باشد و محمد حسين عادلي دبير مجمع هم با مسائل ديپلماسي اشناست و اختلاف نظر ما با منابع مشترکمان با قطر را مي تواند ساماندهي کند.

وي تصريح کرد: مجمع کشورهاي صادر کننده جهاني گاز مي تواند در تصميم گيري هاي جهاني نقش موثري داشته باشد.

اين مجمع در سال 2011 با پيشنهاد ايران، روسيه و قطر تشکيل شد و عادلي در اجلاس تهران براي دو سال به سمت دبير کلي مجمع انتخاب شده است.

انتهای پیام/
برچسب ها: ارز ، صادرات ، گاز
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.