سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در جمع خبرنگاران:

اوباما به قول‌های خود عمل کند/ آمریکا همواره حقوق ملت ایران را از بین برده است

سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به سوال شبکه ای بی سی گفت: اوباما گفته بود من زندان ابوغریب را تطعیل می‌کنم، چرا این کار را نکرده و دولتمردان آمریکا در قبال حقوق ضایع شده ملت ایران چه پاسخی دارد؟

به گزارش خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای سخنگوی قوه قضاییه در حاشیه مراسم یوم‌الله 13 آبان و مصاحبه با شبکه ای بی سی آمریکا مبنی بر حذف شعار "مرگ بر آمریکا" اظهار داشت: این شعار علیه دولتمردان آمریکاست که طی دو، سه دهه اخیر ظلم بسیاری را علیه ملت‌ها انجام دادند، لذا مردم نسبت به حاکمان و دولتمردان آمریکا اعتراض دارند و مرگ بر آنها می‌گویند.
 
دادستان کل کشور، در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار آمریکایی مبنی بر اینکه مردم آمریکا از آتش زدن پرچم کشورشان و شعار مرگ بر آمریکا احساس درد می‌کنند، تصریح کرد: درد برای کسانی است که آمریکا به آنها ظلم کرده و بی جهت حقوق آنها را پایمال و به بهانه‌های مختلف به کشورهای آنان حمله می‌کند و هزاران انسان را به ناحق می‌کشند، لذا آنها دردشان از آتش زدن یک پرچم بسیار بیشتر است.
 
وی افزود: شما این را از آنجا می‌فهمید که کارهایی که دولتمردان آمریکا در کشورهای مختلف انجام می‌دهند را می‌بینید و امروز هم آمریکا در منطقه ما ظلم می‌کند، لذا شما این ظلم‌ها را چگونه می بینید؟
 
حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در پاسخ به این سوال خبرنگار ای بی سی که آیا رابطه ایران با آمریکا برقرار خواهد شد، گفت: اگر آمریکا بخواهد حقوق کشورها و کشور ما را رعایت کند، حتما این رابطه برقرار می‌شود؛ ما می‌خواهیم در مقابل حق از بین رفته مان از خود دفاع کنیم، ما هیچ وقت چشم طمعی به هیچ کشور و هیچ جایی نداشته‌ایم.
 
سخنگوی قوه قضائیه افزود: آنچه که امروز ما را وادار کرده به میدان بیاییم، برای دفاع از حقوق‌مان است و اگر چنانچه آمریکا از ظلم‌ها و جنایت‌هایی که نسبت به ایران انجام داده و اقداماتی که همین امروز انجام می‌دهد، دست بردارد حتما امکان تجدیدنظر وجود دارد.
 
وی در پاسخ به خبرنگار آمریکایی مبنی بر اینکه شبکه ای بی سی پربیننده ترین شبکه آمریکایی است و ممکن است رئیس جمهور آمریکا این برنامه را تماشا کند، چه پیامی برای اوباما دارید، گفت: رئیس جمهور آمریکا زمان نامزدی خود قول‌هایی داد، قرار بود تغییراتی ایجاد کند لذا اگر به همان شعارهای انتخاباتی خود عمل کند، ممکن است مقداری در باورهای کشورها و افرادی که به آنها ظلم شده، احیانا تجدیدنظر شود.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای افزود: اوباما گفت من زندان ابوغریب را تعطیل می‌کنم، چرا تعطیل نکرد؟ چرا اوباما نسبت به حقوق افراد بسیاری که متاسفانه در آنجا سال‌های سال و ماه‌ها زیر شکنجه قرار گرفتند، هیچ اقدامی انجام نداد؟
 
سخنگوی قوه قضاییه تصریح کرد: پیام من به اوباما این است که اگر به همان شعارهای انتخاباتی خود پایبند باشد، ممکن است نگاه افراد تغییر کند.
 
وی در پاسخ به سوال دیگری درباره انتقادات به تیم مذاکره کننده و وزیر امور خارجه گفت: اگر انتقاد عالمانه، دلسوزانه و خیرخواهانه باشد، عیبی ندارد، هر دولتی و امروز جناب دکتر روحانی به عنوان رئیس جمهور ما در دولت یازدهم از این انتقادات عالمانه، دلسوزانه و خیرخواهانه حتما استقبال می‌کند، اما اگر تحت عنوان انتقاد، تخریب صورت بگیرد، صحیح نیست و نباید این کار انجام شود.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای درباره بیانات روز گذشته مقام معظم رهبری، اظهار داشت: این بیانات حقیقتا مثل همیشه جامع و دارای عمق فراوان بود که جا دارد همه صاحبان قلم و زبان به فرازهای مختلفی که در بیانات ایشان بود، بپردازند و ابعاد مختلفی که ایشان به آن پرداختند، را برای مردم تبیین کرده و مدتها درباره آن صحبت کنند.
 
وی افزود: این بیانات بسیار جامع و عمیق جزو ضروریات زمان بود و انشاءالله بتوانیم به درستی آن را درک کرده و همه به آن عمل کنیم.
 
دادستان کل کشور در پاسخ به این سوال که برخورد ایران با آمریکا در 35 سال گذشته و دیپلماسی دکتر روحانی را چگونه ارزیابی می‌کنید، گفت: آمریکا دشمن ما بوده و ما در مقابلش ایستاده‌ایم و نتیجه هم گرفته‌ایم و پیروز شده‌ایم.
 
وی افزود: دولت دکتر روحانی در دیپلماسی، تلاش‌های خود را انجام می‌دهد و باید منتظر بمانیم ببینیم نتیجه تلاش‌هایشان به کجا می‌رسد.

 دادستان کل کشور در پاسخ به باشگاه خبرنگاران، درباره حضور گسترده مردم در مراسم یوم الله 13 آبان، خاطرنشان کرد: این حضور حقیقتا یک احساس و شوری را نشان می‌داد که حداقل در سال‌های قبل اینگونه ندیده بودم، مردم فوق العاده با احساس و شور عجیبی در این مراسم حضور یافتند.

انتهای پیام/
برچسب ها: سخنگو ، قوه ، قضائیه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.