سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

الجربا: شرط ما براي شرکت در "ژنو 2"، کناره‌گيري "اسد" و عدم حضور ايران است

"احمد الجربا" رئيس ائتلاف مخالفان سوريه ادعا کرد اين ائتلاف تنها زماني در کنفرانس صلح "ژنو 2" شرکت مي‌کند که يک برنامه زماني مشخص براي کناره‌گيري "بشار اسد" از قدرت تعيين شده باشد و ايران هم در اين کنفرانس شرکت نکند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري رويترز، رئيس ائتلاف ملي سوريه در نشست فوق‌العاده اتحاديه عرب در قاهره در روز يکشنبه مدعي شد: "تصميم ما بر اين است که تنها زماني در کنفرانس "ژنو 2" شرکت کنيم که يک برنامه زماني مشخص براي انتقال قدرت در سوريه تعيين شده باشد و نمايندگاني از ايران اشغالگر هم بر سر ميز مذاکرات حضور نداشته باشند."

"احمد الجربا" همچنين بار ديگر از دوستان خود خواست سلاح در اختيار شورشيان سوري قرار دهند. 

اين اظهارات برگزاري کنفرانس صلح "ژنو 2" را که روسيه و آمريکا خواستار برپايي آن شده اند، با مشکل روبرو مي کند.

"اخضر ابراهيمي" فرستاده ويژه سازمان ملل و اتحاديه عرب در حل بحران سوريه روز جمعه ارائه هر گونه پيش‌شرط را براي برگزاري کنفرانس بين‌المللي صلح "ژنو 2" را منتفي دانست و به اين ترتيب با کارشکني‌هاي مخالفان سوري به شدت مخالفت کرد.

کشورهاي عضو اتحاديه عرب نيز در نشست فوق‌العاده اين اتحاديه در قاهره، در پيش‌نويس يک بيانيه از مخالفان سوري خواستند حتما در کنفرانس "ژنو 2" حضور داشته باشند.

در اين پيش‌نويس بيانيه آمده است: "اتحاديه عرب تصميم دارد از همه تشکل هاي مخالف در سوريه که تحت لواي ائتلاف ملي سوريه فعاليت دارند بخواهد تشکيل يک هيئت مذاکره کننده را تسريع کنند."

انتهاي پيام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.