جان کري وزير امور خارجه آمريکا گفت: واشنگتن مصمم است به ائتلاف مخالفان سوريه و برگزاري اجلاس ژنو2 کمک کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه الوسط بحرين، جان کري وزير امور خارجه آمريکا در جلسه موسوم به "دوستان سوريه"ضمن ابراز خرسندي از اين که جربا رئيس ائتلاف مخالفان سوريه نيز در آن حضور داشته است گفت: اگرچه ما تلاش مي کنيم با مسئله استفاده از سلاح شيميائي مقابله کنيم اما اميدواريم که درگيري ها در اين کشور به صورت کامل متوقف شود. 

جان کري در بخش ديگري گفت: جربا مي‌داند که سوريه مي تواند آينده متفاوتي داشته باشد. ما طي ارتباط مستحکمي که با ائتلاف سوريه، که به اعتقاد من نماينده قانوني ملت سوريه است، داشته‌ايم ، مي‌توانيم اصولي را پايه ريزي کنيم که صلح در کشور سوريه استقرار يابد.

کري در بخش ديگري گفت: تقريبا همه معتقدند که از طريق نظامي امکان دستيابي به پيروزي در سوريه نيست.

وي از تلاش براي تشکيل دولت انتقالي در سوريه خبر داد و گفت: دولت آينده بايد انتقالي باشد.

کري گفت: ما قصد داريم به صورت جدي فشار وارد کنيم و اميدوارم بتوانيم کنفرانس ژنو2 را برگزار کنيم. اين بدان معنا نيست که ما توهم حل مشکلات در خلال چند روز يا چند هفته يا چند ماه را داريم. اما روند تشکيل اين دولت بايد آغاز شود تا جهان بداند که ما به بحران سوريه توجه داريم و ادامه وضع موجود مورد قبول نيست. 

وي افزود: درحاليکه ما براي شکل گيري روند سياسي، سرمايه گذاري مي کنيم ، به تلاش براي تاثير گذاري بر توازن موجود در ميدان نيز ادامه مي‌دهيم و به حمايت از مخالفان ادامه خواهيم داد و اميدواريم که اين اقدام ، ما را به حل و فصل مسائل مورد مذاکره نزديک کند.

وزير امور خارجه امريکا در بخش ديگري گفت: بحران سوريه بحراني چند وجهي و بحراني براي تشکيلات بين‌المللي است ما بايد کمک کنيم تا به راه حل برسيم.

کري گفت: ما معتقديم که جربا شريکي قوي براي ماست. 
برچسب ها: کری ، جربا ، سوریه ، مخالفان ، نشیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار