سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سوری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد

بررسی مشکلات مردم سیستان در جلسه ویژه کمیسیون امنیت ملی

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از بررسی مشکلات سیستان در جلسه ویژه این کمیسیون خبر داد.

حجت‌الله سوری نماینده سلسله و دلفان در پی سفر یک روزه هیئتی از کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به منطقه سیستان به خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران گفت: در راستای وظایف محوله و ماموریت‌های این کمیسیون بعد از شش ماه دومین سفر به استان سیستان و بلوچستان و شهرستان زابل در شمال این شهرستان صورت گرفت.  
 
وی افزود: هدف از این سفر بازدید از نوار مرزی در خصوص استحکامات و امکانات مرزبانی بود و هم چنین بازدید از دو بازارچه مرزی میلک و گمشاد در خصوص تردد و ترانزیت بود و موضوع سوم نیز روند خشکسالی سیستان است که متاسفانه ظرف چند سال اخیر در این استان به وجود آمده است.  
 
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: خشکسالی و مشکلات موجود باعث بیکاری در این منطقه شده است، اعضای کمیسیون امنیت ملی ضمن بازدید از این منطقه و گفتگو با مسئولان اجرایی راهکارهایی در خصوص این مسائل بررسی کردند و مقرر شد در کمیسیون مذکور این مسائل بررسی شود و نقاط ضعف به مسئولان مرتبط در همه حوزه‌ها منعکس شود.  
 
سوری ادامه داد: استمرار این بازدیدها مسائلی را که در راستای امنیت ملی ما را بررسی می‌کند و آمادگی بیشتری برای کمیسیون و مسئولان در برخواهد داشت.  
 
نماینده سلسله و دلفان تصریح کرد: هم چنین در مصلی شهر زابل یک ملاقات مردمی داشتیم که مردم نظر خود را به اعضای این کمیسیون منعکس کردند و مشکلاتی که در خصوص خشکسالی و تردد مرزی وجود داشت مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
 
وی تاکید کرد: ان شالله بتوانیم آن چه را که در رابطه با مسائل و مشکلات مردم است رفع کنیم.  
 
اضافه می‌شود روز گذشته هیئت سه نفره متشکل از کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس متشکل از علاالدین بروجردی رئیس، سید باقر حسینی و حجت‌الله سوری اعضای این کمیسیون با همراهی حلیمه عالی نماینده سیستان از مناطق مختلف سیستان بازدید کردند.  
 
هم چنین در این سفر حاتم نارویی استاندار سیستان و بلوچستان، عباس نخعی معاون برنامه ریزی و اشتغال و مرعشی مدیر کل اطلاعات امنیت، نوری رئیس اداره کل اطلاعات سیستان، فرمانداران پنج شهرستان زابل، زهک، هیرمند، هامون و نیمروز، مدیر کل اتباع، مدیر کل پایانه‌ها و برخی دیگر از مدیران استانی اعضای هیئت مذکور را همراهی می‌کردند.  
 
هیئت سه نفره کمیسیون امنیت ملی از نقطه صفر مرزی میلک، بازارچه مرزی میلک، دیوار مرزی جنوب شرقی کشور، بازارچه گمشاد منطقه قرقره و شهرستان‌های زابل، زهک، هیرمند، هامون و نیمروز بازدید کردند.  
 
هم چنین هیئت مذکور با حضور تیم همراه در نشست شورای تامین شهرستان زابل شرکت کردند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.