سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

50درصد بيماريهاي قلبي به نامطلوب بودن "فشار خون "قابل انتساب است

حدود 50 درصد بيماري هاي قلبي به نامطلوب بودن فشار خون قابل انتساب است و متاسفانه اغلب افراد جامعه به تغييرات فشار خون خود توجه کافي ندارند.

سعيد کاظمي، استاديار دانشگاه علوم پزشکي تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران تصريح کرد: فشار خون بالا، چاقي، اضافه وزن، کلسترول بالا، عدم تغذيه مناسب به ويژه مصرف کم ميوه ها و سبزي ها و عدم فعاليت فيزيکي است.

وي با بيان اينکه در حال حاضر فشار خون بالا به يکي از معضلات مهم بهداشتي تبديل شده است، اظهار داشت: افزايش فشار خون در اغلب موارد، بدون هيچ علامت خاصي است و در واقع فرد هنگامي متوجه مشکل خود مي شود که مشکل و عارضه تا حد زيادي پيشرفت و موجب آسيب بدني شده است.

کاظمي گفت: مقادير بالاي فشار خون موجب تغييرات ساختاري در شريان هاي بدن به ويژه شريان هايي مي شود که به مغز، قلب، کليه ها و ساير اندام هاي حياتي بدن خون مي رسانند.

وي تاکيد کرد: حدود 50 درصد بيماري هاي قلبي به نامطلوب بودن فشار خون قابل انتساب است و متاسفانه اغلب افراد جامعه به تغييرات فشار خون خود توجه کافي ندارد.

کاظمي افزود: به دليل اينکه فشار خون بالا در اغلب موارد بدون علامت است، لذا بايد در فواصل زماني نزديک به ويژه در افرادي که زمينه ابتلا به اين عارضه را دارند، معاينه و آزمايش براي تشخيص احتمالي فشار خون بالا صورت گيرد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.