سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

طرح آلومينيوم جنوب،بزرگ ترین پروژه تولید شمش آلومینیوم در منطقه

آمادگی ان.اف.سی چین برای اجرای طرح های آلومینیوم جنوب

شركت ان.اف.سی آمادگی خود را برای اجرای طرح های آلومینیوم جنوب و نفلین سینیت سراب اعلام كرد.

به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران،‌ سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو) اعلام کرد: این خبر در دیدار رییس هیات عامل این سازمان با مدیر عامل شركت ان.اف.سی(فلزات غیرآهنی چین) اعلام و مقرر شد طرف چینی برای از سرگیری عملیات اجرایی پروژه آلومینیوم جنوب و نفلین سینیت سراب به ایران سفر كند.
 
طرح آلومینیوم جنوب در حال حاضر به عنوان یكی از بزرگ ترین پروژه تولید شمش آلومینیوم در منطقه صنایع انرژی بر جنوب(لامرد استان فارس) شناخته می شود و هدف از احداث آن تولید 276هزار تن شمش این فلز استراتژیك است.
مهدی كرباسیان كه درباره نتایج سفر هیات ایرانی به سرپرستی رییس مجلس شورای اسلامی سخن می گفت تصریح كرد: امیدواریم با پیگیری های انجام شده به زودی شاهد باز شدن ال.سی این طرح نیز باشیم.
 
وی با اشاره به اینكه در این سفر بر عزم دولت ایران و این سازمان برای تسریع در راه اندازی طرح های معدنی و صنایع معدنی تاكید شد اظهار داشت: شركت چینی علاقمند به توسعه فعالیت های خود در ایران است و آمادگی لازم برای از سرگیری اجرای این طرح را دارد.
 
معاون وزیر صنعت معدن و تجارت دربار جذابیت های سرمایه گذاری در منطقه ویژه صنایع انرژی بر گفت: نزدیكی به عسلویه به عنوان پایتخت گازی جهان برای تامین انرژی و همچنین دسترسی آسان به آب های آزاد و ... از جمله ویژگی های جذابیت سرمایه گذاری در آن نقطه از كشورمان است.
 
از سوی دیگر طرفین بر تسریع در اجرای طرح نفلین سینیت سراب در آذربایجان شرقی نیز تاكید كردند. به گفته كرباسیان منابع مالی این پروژه مهم مشخص شده و در انتظار اجرا به سر می برد. طرح نفلین سینیت سراب برای تولید آلومینا به منظور تغذیه كارخانه های تولید شمش آلومینیوم تعریف شده است.
كرباسیان در عین از طرف چینی خواست در دیگر طرح های معدن و صنایع معدنی نیز به صورت سرمایه گذار حضور یابند .
شركت ان.اف.سی چین پیشتر كارخانه جدید ایرالكو را راه اندازی كرد بود و در حال حاضر طرحی در شركت گل گهر را در دست اجرا دارد. این شركت تاكنون 4 میلیارد دلار پروژه در ایران اجرا كرده است.
انتهاي پيام/
برچسب ها: ایمیدرو ، چین ، آلومینیوم
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.