مدیر فلزات غیرآهنی ایمیدرو گفت : برنامه این سازمان رسیدن به تولید پنج میلیون تن آلومینیوم در 10 سال آینده است .

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران از سمنان ؛


مجید پورعطار، در دومین همایش بین المللی و هفتمین همایش مشترک انجمن مهندسی متالورژی و انجمن علمی ریخته گری ایران در دانشگاه سمنان با اشاره به اینکه رسیدن به این هدف با توجه به مزیتی که در تولید گاز داریم قابل تحقق است ، افزود : در صورت رسیدن به این هدف رتبه ایران در جهان به جایگاه دوم ارتقا می یابد .
وی افزود : با توجه به وجود رقبای جدی در منطقه به ویژه در صنعت آلومینیوم، ضروری است تا برای دستیابی به جایگاه نخست منطقه ، با بهره گیری از مزیت انرژی، تغییراتی در برنامه های تولید ایجاد کنیم.
پورعطار با بیان اینکه فلز آلومینیوم در سه دهه گذشته به عنوان پرمصرف ترین فلز بوده و در سه دهه آینده هم این روند ادامه خواهد داشت افزود : با توجه به این مصرف بالا متاسفانه هنوز هم افرادی در کشور هستند که معتقدند به دلیل نداشتن ماده معدنی بوکسید تولید این فلز اقتصادی نیست و این درحالی است که کشورهای حاشیه خلیج فارس میلیاردها دلار برای افزایش تولید این محصول سرمایه گذاری می کنند. .
پور عطار در مورد تولید مس نیز گفت : کشور ما با در اختیار داشتن سه تا چهار درصد ذخایر مس دنیا یک درصد تولید این محصول را به خود اختصاص داده و در صورت توسعه اکتشاف از 250 هزار تن کنونی به یک میلیون تن می توان به رتبه پنجم دنیا رسید .
وی به چالش های مهم در صنعت مس اشاره کرد و گفت : فاقد رقابت بودن این فلز ، کاهش عیار و پایین بودن سرانه مصرف این فلز در کشور از مهمترین چالش های فرآوری این فلز است ./س
برچسب ها: تولید ، آلومینیوم ، نخست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.