سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مروری بر مهمترين اخبار "سياسي" جمعه

مهم ترین عناوین خبری گروه "سياسي" که در روز جمعه منتشر شده است موضوعاتي چون:ایران منعی براي شفاف‌سازی فعالیت‌ هسته‌ای خود ندارد، بهشتي كه با شعار "فرزند كمتر زندگي بهتر" تبديل به كابوسي براي جامعه ايراني شد و... است

مهمترین عناوین خبری گروه سياسي باشگاه خبرنگاران به انتخاب سردبیر مجله شبانه به شرح زیر است:

ایران منعی براي شفاف‌سازی فعالیت‌ هسته‌ای خود ندارد



سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: این دوره از مذاکرات ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بیانگر این مسئله بود که ایران هیچ منعی در برابر شفاف‌سازی فعالیت‌های هسته‌ای خود ندارد و تلاش می‌کنیم تا نهایت همکاری را با آژانس داشته باشیم تا به آژانس ثابت کنیم که فعالیت هسته‌ای ما دارای هیچگونه انحرافی نیست.


حزب سوم در راه است،آمریکا محصور دو حزب دموکرات و جمهوری خواه نخواهد بود

 یک کارشناس سیاست خارجی گفت: دو حزب فعلی آمریکا هزینه‌های سیاسی و مالی سنگینی را بر ملت خود تحمیل کردند و اخیرا نیز شاهد رسوایی جاسوسی این کشور علیه کشورهای اروپایی بودیم که باعث نگرانی مردم شده است در نتیجه طبیعی است که آن‌ها خواستار شکل‌گیری حزبی سوم در این کشور باشند.


رئیس مجلس از شهر "شی‌آن" بازدید کرد/ اهدا یک جلد کلام الله مجید به مسلمانان "شی‌آن"
علی لاریجانی و هیات همراه شامگاه پنجشنبه در روز سوم سفر به چین وارد شهر "شی‌آن" شد و در روز چهارم سفرش از این شهر بازدید کرد.


تاکید بر ضرورت بهره‌برداري مناسب از ظرفيت‌هاي موجود در ایران و آفریقای جنوبی

 در دیدار وزیر امور خارجه ایران و رئیس‌جمهوری آفریقای جنوبی بر ضرورت بهره‌برداري مناسب از ظرفيت‌هاي موجود در دو كشور به نفع منافع طرفين و توسعه روابط تاکید شد.


بهشتي كه با شعار "فرزند كمتر زندگي بهتر" تبديل به كابوسي براي جامعه ايراني شد

 با وجود هشدار صريح مقام معظم رهبري در خصوص لزوم تجديد‌نظر در "سياست كنترل جمعيت" متاسفانه شاهد اقدامي عملي از سوي نهادها و دستگاه‌هاي ذي‌ربط نبوده‌ايم و اين در حاليست كه پيش از اين و در راستاي اجراي سياست‌هاي كنترل جمعيت كه به مدت بيش از 20 سال به‌صورت منسجم و سازمان‌يافته به اجرا درآمد، تمام توان و امكانات اركان‌هاي مختلف نظام در راستاي عملي شدن سياست كاهش جمعيت به كار گرفته شد به گونه‌اي كه شعار "فرزند كمتر زندگي بهتر" در تمام ابعاد زندگي و باور‌ خانواده‌‌هاي ايراني رسوخ كرد...


سطح همکاری‌های ایران و آفریقای جنوبی با ظرفیت‌های موجود متناسب نبوده است
 رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان در یازدهمین نشست کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و آفریقای جنوبی بر لزوم بهره‌مندی از ظرفیت‌های دو کشور برای گسترش مناسبات فیمابین تاکید کرد.


از تاکید اخضر ابراهیمی بر لزوم حضور ایران برای شرکت در ژنو 2 تا مذاکرات ایران و آژانس

 سفر اخضر ابراهیمی به تهران، احضار کاردار پاکستان به وزارت امور خارجه، سفر "ظریف" به قاره سیاه و ترکیه، دیدار عراقچی با آمانو، پیشنهاد حمله اتمی به کویر ایران از سوی سرمایه‌دار آمریکایی، میزبانی وین برای نشست کارشناسی ایران و 1+5 و... از عناوین مهم هفته گذشته در حوزه سیاست خارجی است.


از چالش‌های بررسی صلاحیت وزرا در مجلس تا چند و چون سفر "علی لاریجانی" به چین
، مغایرت 4 مصوبه دولت‌ یازدهم با قانون اساسی ، کاظم جلالی" رئیس فراکسیون اصولگرايان رهروان ولایت شد، فانی و فرجی‌دانا وزیر شدند؛ صالحی‌امیری از رفتن به پاستور بی‌نصیب ماند، قانون حمایت از کودکان و نوجوانان بی‌سرپرست و بدسرپرست ابلاغ شد، لاریجانی دو مصوبه دیگر دولت احمدی‌نژاد را خلاف قانون دانست، دیپلمات مست عربستان اخراج شد،


از انتشار مجوز رسمي دانشگاه ايرانيان تا تشريح برنامه‌هاي دهه استکبار ستيزي

مهمترين عناوين خبري حوزه دانشگاه در هفته‌اي که گذشت را در گزارش زير بخوانيد.


از بهار ناممکن احمدي نژاد تا زمزمه‌هاي اجماع اصلاح‌طلبان با ناطق‌نوری

بررسي فعاليت حزبي جريانات سياسي،جنجال‌آفريني خانواده سران فتنه، هياهوي پوسترهاي صداقت‌آمريکايي، تحليل محسن رضايي از اوضاع اقتصادي، بررسي تشکيل حزب فراگير از سوي جريانات عمده سياسي، تاکيد چهره‌هاي حزبي بر تکرار "شعار مرگ بر آمريکا" در يوم‌الله 13 آبان، حضور مسئولان کشوري و لشکري در ختم همسر آيت‌اله حائري‌شيرازي و... از مهم‌ترين عناوين خبري حوزه احزاب در هفته‌اي كه گذشت.


مطالبه سرقفلی بر مبنای قانون موجر و مستاجر

 یک وکیل دادگستری گفت: روابط استیجاری قبل از اجرای قانون موجر و مستاجر و نیز روابط ناشی از انتقال حقوق قانونی مستاجر سابق به مستاجر جدید با اجازه موجر در صورتی که قرارداد اولیه اجاره قبل از لازم الاجرا شدن قانون سال ۱۳۷۶ باشد، مشمول این قانون نخواهد بود.


تیمی از کمیسیون امنیت ملی از سراوان بازدید خواهند کرد
عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه موضوع حادثه سراوان به جد در این کمیسیون بررسی‌ خواهد شد،‌ گفت: در همین راستا تیمی از اعضای کمیسیون امنیت ملی از منطقه سراوان بازدید خواهند کرد.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.