سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی:

پوشش همه تخصص ها با "اصلاح تعرفه" محقق می شود

اگر تعرفه ها اصلاح شود، پوشش و نفوذ همه تخصص ها به نحوی خواهد بود که دیگر شاهد کمبود نیروی متخصص و امکانات در نقاط مختلف کشور به خصوص نقاط مرزی نخواهیم بود .

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران حاضر در محل؛  دکتر قاضی زاده هاشمی، وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در بیست و سومین کنگره سالیانه انجمن چشم پزشکی ایران گفت: پیشرفت های چشم های پزشکی قابل انکار نیست، چشم پزشکی که در کشور جزء رشته هایی است که خیلی خوب در سه دهه اخیر پیشرفت کرده است، بخش عمده آن به دلیل حضور فعال همکاران در بخش دولتی و خصوصی بوده  است.

وی افزود: فاصله ما در پزشکی با دنیای پیشرفته کمتر است، در حالیکه در بخش مهندسی بسیار عقب تر هستیم و این به دلیل تلاش همکاران به خصوص در عرصه چشم پزشکی است .

قاضی زاده  تصریح کرد: در آموزش چشم پزشکی رشد بسیاری داشتیم در بسیاری از شهرها که چشم پزشک نبود و رشته های تخصصي نیز تدریس نمیشد، هم اکنون تعداد زیادی فلور در این عرصه تربیت میشوند.

وزیر بهداشت ادامه داد: اگر تعرفه ها اصلاح شود پوشش و نفوذ همه تخصص ها به نحوی خواهد بود که دیگر شاهد کمبود نیروی متخصص و امکانات در نقاط مختلف کشور به خصوص در نقاط مرزی نخواهیم بود.

وی عنوان کرد:از نظر اخلاقی چشم پزشکی جزو رشته های اخلاق مدار است ،بحثی که در  که بیشتر آسیب دیده بحث اخلاق است رنجی که هم اکنون در شرایط  سیاست زده خود می بینیم بی اخلاقی و بد اخلاقی است و توجه کمتری به اخلاق مداری  شده است و جامعه پزشکی نیز از آن نیز بی نصیب نیست، در چشم پزشکی بد اخلاقی کم داریم و باید مراقبت کنیم و به نسل جوان توجه نماییم، معرفی افرادی که می توانند الگو باشند در سالم ماندن این جامعه می تواند موثر باشد.

وی در پایان با تقدیر از پروفسور خدادوست که از نخبگان عرصه چشم پزشکی کشورمان اظهار کرد: استاد خدا دوست علاوه بر هوش و رشته سرشاری که دارند چیزی که برای این جانب آموزنده بود حس نوع دوستی و علاقه به مردم و کشور و افتخار به ایرانی بودن است./ح

انتهاي پيام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.