نماينده مردم اردل و فارسان در مجلس نهم گفت: بیمارستان های پزشکی و پیراپزشکی در آستانه ورشکستگی هستند چون تعرفه گذاری به موقع انجام و اجرا نمی شود.


به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران حمیدرضا عزیزی فارسانی در نشست علنی امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی در ادامه بررسی مسائل اصلی حوزه سلامت، گفت: تعرفه گذاری در نظام پزشکی به شورای عالی سلامت واگذار شد ولی تا کنون این شورا تشکیل جلسه نداد حال آنکه باید تعیین تعرفه پزشکی مطابق با برنامه پنجم و در زمان مناسب انجام شود.

نماینده مردم اردل و فارسان در مجلس شورای اسلامی افزود: بیمارستان های پزشکی و پیراپزشکی در آستانه ورشکستگی هستند چون تعرفه گذاری به موقع انجام و اجرا نمی شود.

وی ادامه داد: فرانشیز پزشکان خانواده باید رایگان شود تا بار مراجعه بیماران به مراکز درمانی کاهش پیدا می‌کند وگرنه هزینه‌های درمان افزایش می یابد و تشخیص خیلی از بیماری ها سخت می شود.

عزیزی با بیان اینکه بیمه ها عملکرد ضعیفی دارند و پزشکان به آنها اعتماد نمی کنند، تصریح کرد: در طرح پزشک خانواده قرار است هر ۲ هزار و ۵۰۰ نفر زیر پوشش یک پزشک قرار بگیرند که حداکثر ۳۰ هزار پزشک با این طرح مشغول کار می شوند حال سؤال این است که تکلیف بقیه پزشکان و فارغ التحصیلان حوزه پزشکی چه می شود.

وی از اجرایی شدن شتابزده طرح پزشک خانواده انتقاد کرد و گفت: سرانه در نظر گرفته شده برای این حوزه ۱۵۵۰ تومان است حال آنکه در بحث کارشناسی به غیر از مامایی و هزینه سایر پرسنل سرانه درمان ۴ هزار و ۳۵۰ تومان تعیین شد، اگر بین واقعیت و رقم تعیین شده تناسب درستی برقرار نشود خیلی از پزشکان عمومی از روستاها به شهرهای اطراف مهاجرت می کنند.

/س2

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار