سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل تعزیرات حکومتی گیلان خبر داد

جریمه نقدی راننده‌ تاکسی به اتهام عرضه خارج از شبکه سوخت

مدیرکل تعزیرات حکومتی گیلان از جریمه نقدی راننده متخلف صومعه‌سرایی به اتهام عرضه سوخت سهمیه دولتی خارج از شبکه خبر داد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران،، رضا قشلاقی صبح امروز در جلسه تعزیرات حکومتی استان نظارت و کنترل دولت بر فعالیت‌های اقتصادی و لزوم اجرای مقررات قیمت‌گذاری و ضوابط توزیع را از قوانین تعزیرات حکومتی ذکر کرد.

وی با بیان اینکه متخلفان طبق مواد این قانون تعزیر می‌شوند، اظهار کرد: گرانفروشی، کم‌فروشی و تقلب، احتکار، عدم صدور فاکتور و عدم اجرای ضوابط قیمت‌گذاری و توزیع از جمله قوانین تعزیراتی است.

این مسئول به جریمه نقدی راننده تاکسی متخلف به اتهام عرضه خارج از شبکه سوخت سهمیه دولتی اشاره کرد و گفت: به دنبال کشف کارت سوخت متعلق به این تاکسی در یک جایگاه صومعه‌سرا و اخذ تراکنش آن مشخص شده که از کارت سوخت مذکور مقدار 359 لیتر بنزین در فواصل کوتاه زمانی سوخت‌گیری‌های  مکرر صورت گرفته است.

وی ادامه داد: با محرز شدن تخلف عرضه خارج از شبکه سوخت و به استناد ماده 5 قانون تشدید مجازات محتکران و گرانفروشان، راننده متخلف به پرداخت مبلغ بالغ بر 8 میلیون و 877 هزار ریال جزای نقدی محکوم شد.

قشلاقی، به موضوع گرانفروشی واحدهای صنفی در رشت و رضوانشهر اشاره کرد و افزود: واحدهای بازرسی رشت و رضوانشهر در بازدید از واحدهای موصوف گزارشی مبنی بر عرضه کالای قاچاق و رعایت نکردن سود قانونی از سوی متصدیان واحدها تنظیم و موضوع برای رسیدگی به شعب تعزیرات ارسال شد.

به گفته وی، واحدهای متخلف به پرداخت مبلغ بیش از 26 میلیون و 45 هزار ریال جریمه نقدی و ضبط کالای قاچاق به نفع دولت محکوم شد.

این مسئول جریمه نقدی یک دکه‌دار صومعه‌سرایی به اتهام نگهداری و عرضه سیگار قاچاق از سوی شعبه نخست تعزیرات حکومتی این شهرستان را از دیگر اقدام‌ها ذکر کرد.

وی خاطرنشان کرد: نداشتن پروانه کسب واحدهای صنفی، عدم اعلام موجودی کالا و... از دیگر قوانین تعزیراتی است.
برچسب ها: تعزیرات ، گیلان ، تاکسی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.