سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اذعان بي بي سي: مذاکرات ايران با آژانس فني و سازنده بود

خبرنگار بي بي سي در وين از نتيجه مذاکرات فني ميان ايران و آژانس بين المللي انرژي اتمي ابراز خوشبيني کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، مجري بي بي سي در ابتدا گفت: در پايان مذاکرات ايران و آژانس بين المللي انرژي اتمي در وين، نماينده آژانس و رضا نجفي همتاي ايراني اش مذاکرات را بسيار سازنده توصيف کردند و آژانس تأييد کردکه ايران رويکرد تازه اي در مذاکرات دارد و در اين دو روز همه مسائل مرتبط با برنامه هسته اي ايران بررسي شده است.

نجفي هم گفته است فصل تازه اي در روابط ايران و آژانس گشوده شده است.

در ادامه محمد اميني خبرنگار اعزامي بي بي سي به وين در گفتگو با مجري برنامه تصريح کرد: لحن فقط ديپلماتيک نبود، از اين جهت که در عمل، مذاکرات دو روزه اي که انجام شد، نشان داد که دو طرف خيلي به هم نزديکتر شدند. مذاکرات، فني بود.

اميني افزود: آنچه که نماينده ايران و آژانس در پايان دو روز مذاکرات به خبرنگاران گفتند اين بود که ايران طرح جديدي داده است و براساس آن طرح جديد، تمامي جوانب برنامه هسته اي ايران مورد بحث و بررسي قرار مي گيرد.

خبرنگار بي بي سي  در اين باره که آيا مي توان برگزاري دور بعدي گفتگوها در دو هفته ديگر در تهران را نشانه مثبتي تلقي کرد، گفت: در اين قضيه نکته مهمي وجود دارد و آن اين است که مثلا مي توانستند در وين يا يک ماه ديگر ملاقات کنند، اما اين توالي مذاکرات ايران با آژانس و  بعد مذاکرات با پنج به علاوه يک که  خيلي به لحاظ زماني به هم نزديک است از نظر  ديپلماتيک و سياسي براي همه ناظران داراي يک نکته است و آن نکته اين است که فقط براي مذاکره، مذاکره نمي کنيم، مذاکره مي کنيم که به نتيجه برسيم.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.