سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جمال الدین اکرمی:

برآیند جشنواره پرچم دور از انتظارمان بود

دبیر بخش نقاشی کودک و نوجوان نخستین جشنواره پرچم گفت: یکی از مباحثی که در بیانیه اختتامیه جشنواره پرچم مطرح خواهد شد، پیشنهاد برپایی دوسالانه این جشنواره با توجه به استقبال فراوان ازاین جشنواره بود.

جمال‌الدین اکرمی، دبیر بخش نقاشی کودک و نوجوان نخستین جشنواره پرچم در گفت وگوبا خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: با توجه به نزدیک شدن  اختتامیه نخستین  جشنواره  واقعا آن طور که تصور می کردیم این جشنواره بسیار خوب برگزار شد و البته استقبال از آن بسیار بیش از حد انتظارمان بود.



وی با اشاره به اینکه برنده های این جشنواره در بخش کودک نیز بیش از آن تعدادی خواهد بود که پیشتر مشخص شده بود، گفت: کارها بسیار زیبا بود و علی رغم تصور ما که به دلیل محدودیت موضوع شاید تنوع کمتر و به لحاظ کمی نیز آثارمحدود باشد اما آثار بسیار زیبا و متنوعی به دستمان رسید که خودمان نیز شگفت زده شدیم.

اکرمی درباره مهمترین ملاک های داوری آثار در بخش کودک بیان داشت: نگاه بچه ها به موضوع پرچم، تفکیک در نقاشی ، توجه به بعد زیبایی شناسی، جذابیت و تکنیکی کار کردن و تازگی آثار و در نهایت مطابقت آن با استاندارد مدنظر ما مهمترین ملاک هایی بود که در امتیازدهی به آثار درنظر گرفتیم.

دبیربخش کودک جشنواره پرچم درباره بیانیه ای که نوشته شده و قرار است در بخش اختتامیه جشنواره قرائت شود، گفت: تمام مفاد آن را به خاطر نمی آورم اما خاطرم است که در بخشی از آن به پیشنهادی در زمینه دوسالانه کردن جشنواره اشاره کردیم و علاوه بر آن نیز در تلاشیم تا اگر به یاری خدا این جشنواره ادامه پیدا کرد بخش بین الملل را نیز بدان بیانفزاییم تا آثار از کشورهای دیگر نیز برای شرکت داده شدن آماده شود.

اکرمی با بیان اینکه یکی از تلاش هایشان این است که اگر جشنواره ادامه پیدا کرده و دوسالانه شد تغییراتی در موضوع نیز ایجاد شود، گفت: البته در فراخوان جشنواره ما دیدگاه هایی برای بچه ها تعیین کردیم تا در همین موضوع نیز تنوع زیاد شود بطور مثال استفاده از جایگاه پرچم در لباس ها، کتاب های درسی، آرم کشورهای مختلف و المان های متعدد نظیر اینها است.

وی در ادامه یادآور شد: اگر دقت کنیم در بسیاری از فیلم های خارجی از جمله آمریکایی همیشه پرچم کشورشان را یک گوشه ای از فیلم مشاهده می کنیم بهرحال همین نشان دهنده جذابیت پرچم ملیشان برای آنها است ولی ما متأسفانه همیشه از بسیاری از کلیشه هایی که شاید اهمیت تر هم باشند استفاده می کنیم.

اکرمی با تأکید بر اینکه در اندیشه مان است که موضوعات را مورد بازنگری قرار دهیم، خاطر نشان کرد: دراین زمینه یک مجموعه کلاس هایی باید بگذاریم تا بهترین موضوعات انتخاب شود امیدواریم که به یاری خدا این جشنواره به بهترین حالت ممکن به اختتام برسد.
 
نخستین جشنواره پرچم، 12آبان ماه امسال در باغ‌موزه دفاع مقدس، با برگزاری مراسم اختتامیه و انتخاب برگزیدگان پایان می‌یابد.

انتهاي پيام/
برچسب ها: جشنواره ، پرچم ، اکرمی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.